به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۷ آذر ۱۴۰۱

گزارش هفتگی موجودی فلزات در چین ( ۱۶ دسامبر)

روز جمعه 16 دسامبر موجودی مس در انبارهای ترانزیتی چین 17 هزار تن افزایش هفتگی داشت و به 49600 تن رسید. موجودی این فلز صنعتی در انبارهای ترانزیتی شانگهای با 15800 تن افزایش در سطح 45 هزار تن گزارش شد.

 با نزدیک شدن روزهای پایانی سال عرضه مس وارداتی محدود است. همچنین افزایش زیان واردات طی هفته گذشته مانع دیگری برای تسویه مس از گمرک چین بود. برخی از معامله گران بارنامه های خود را به مجوز انبار تبدیل کرده  و کالای خود را به انبارهای منطقه ترانزیتی منتقل کردند.

موجودی شمش آلومینیوم در هشت بازار اصلی چین در روز 15 دسامبر مجموعا 482 هزار تن بود که در مقایسه با هفته قبل 18 هزار تن کاهش داشت و عملا به پایین ترین سطح در حدود 5 سال گذشته رسید. این رقم همچنین 34 هزار تن کمتر از موجودی پایان نوامبر و 429 هزار تن کمتر از موجودی ابتدای سال میلادی بود. کاهش سطح موجودی ها عمدتا به کاهش تولید کارخانجات ذوب و پایین رفتن درصد تولید شمش مربوط می باشد. همچنین افزایش ارسال مستقیم به مشتریان پایین دستی به جای انبارهای عمومی عامل دیگری است که کاهش سطح موجودی انبارها را سبب می شود. پیش از این پیش بینی می شد که با نزدیک شدن روزهای پایانی سال مقدار موجودی آلومینیوم در انبارها افزایش داشته باشد اما به نظر می رسد که فعلا این موجودی ها در سطوح پایینی باقی خواهد ماند به خصوص که سطح تولید در استان گویژو محدود شده است.

روز جمعه 16 دسامبر موجودی شمش سرب در شانگهای، گوانگ دونگ، ژجیانگ، جیانگسو و تیانجین مجموعا 58600 تن بود که در مقایسه با جمعه قبل 12700 تن افزایش داشت. در هفته پیش رو انتظار می رود کارخانجات ذوب سرب بازیافتی همچنان سطح تولید خود را کاهش دهند و شرکت های فعال در بخش پایین دستی موجودی بیشتری خریداری نمایند. در نتیجه در شرایط کاهش عرضه و افزایش تقاضا احتمالا مقدار موجودی سرب در انبارهای چین کاهش بیشتری داشته باشد.

روز جمعه موجودی شمش روی در انبارهای هفت بازار اصلی چین با 3300 تن افزایش هفتگی به 57 هزار تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید