به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱

گزارش هفتگی موجودی فلزات اساسی در چین ( جمعه ۹ دسامبر)

روز جمعه 9 دسامبر موجودی مس در بازارهای اصلی چین 104800 تن اعلام شد که در مقایسه با دوشنبه و جمعه هفته گذشته به ترتیب 2600 و 5300 تن کاهش داشت. اما مجموع این موجودی ها 14700 تن بالاتر از زمان مشابه سال قبل (90100 تن) می باشد.

شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که مقدار عرضه مس وارداتی طی هفته آینده ثابت باشد اما عرضه مس داخلی در چین افزایش خواهد داشت. در نتیجه پیش بینی می شود که عرضه کل بیشتر از هفته گذشته باشد. با توجه به کاهش محدودیت های کرونا، برخی از کارخانجات اقدام به تجدید موجودی و افزایش سطح تولید کرده اند. اما انتظار می رود افزایش تقاضا موقتی باشد زیرا افزایش قیمت ها مانعی برای بهبود مصرف در بازار چین است. در مجموع پیش بینی می شود این هفته عرضه و تقاضا هر دو مقداری افزایش یابد و مقدار موجودی ها به مقدار جزئی رشد داشته باشد.

روز پنجشنبه 8 دسامبر موجودی شمش آلومینیوم در انبارهای عمومی چین تفاوتی با یک هفته قبل نداشت اما در مقایسه با روز دوشنبه 5 دسامبر 7000 تن کاهش داشت و به 500000 تن رسید. سطح این موجودی ها از اواخر نوامبر حدود 16 هزار تن کاهش داشته است. به گزارش شانگهای متالز مارکت، مقدار تقاضای صنایع پایین دستی به دلیل سطح پایین سفارشات کاهش داشته است. به علاوه انتظار می رود کارخانجات ذوب آلومینیوم مقدار تولید خود را افزایش دهند.

روز جمعه 9 دسامبر موجودی شمش روی در هفت بازار اصلی چین مجموعا 53700 تن بود که در مقایسه با هفته قبل 2600 تن افزایش نشان می دهد. بطور کلی هم عرضه و هم تقاضا برای این فلز صنعتی ضعیف گزارش می شود و تغییر در سطح موجودی ها جزئی است.

روز جمعه 9 دسامبر موجودی شمش سرب در شانگهای، گوانگ دونگ، ژجیانگ، جیانگسو و تیانجین با 500 تن کاهش هفتگی معادل 45800 تن گزارش شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید