به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۰ آذر ۱۴۰۱

صعود مجموعه فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای

فلزات اساسی

روز جمعه 9 دسامبر (18 آذر) فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای صعودی بودند در حالی که تسهیل محدودیت های کرونا در چین باعث شده فضای روانی بازار این کشور بهبود یابد. همچنین قرار است نشست دفتر سیاسی چین به منظور اتخاذ تدابیری برای حفظ رشد پایدار برگزار شود.

روز جمعه قرارداد آتی مس SHFE 2301 در بورس آتی شانگهای با 1.67 درصد یا 1100 یوان صعود به 67120 یوان در تن رسید. حجم موقعیت های باز با 3699 واحد افزایش در 148592 لات اعلام شد.

از منظر تحولات کلان اقتصادی، شاخص دلار آمریکا مقداری تضعیف شد که در نتیجه آن قیمت مس اثر مثبت پذیرفت. هفته گذشته تدابیر کنترلی کرونا در چین کاهش پیدا کرد و تاکید شده که در جلسه دفتر سیاسی چین تدابیری برای تقویت اقتصاد این کشور اتخاذ خواهد شد. در نتیجه فضای روانی حاکم بر بازار فلزات چین بهبود داشت.

در بازار نقدی قیمت عرضه قرارداد SHFE 2212 حدود 1.07 درصد افزایش یافت که در نتیجه حجم خرید و مصرف مشتریان پایین دستی کاهش پیدا کرد. در بازار نقدی عمده فعالیت به معامله گرانی مربوط می شد که سعی داشتند قیمت ها را پایین ببرند. پرمیوم های نقدی در شانگهای برای دو روز پیاپی کاهش پیدا کرد.

قرارداد آتی آلومینیوم SHFE 2301 روز جمعه با 0.36 درصد یا 70 یوان صعود به 19260 یوان در تن رسید. در ماه دسامبر مقدار عرضه و ظرفیت تولید آلومینیوم در چین افزایش داشت. از سوی دیگر با نزدیک شدن تعطیلات سال نو و زمستان، کارخانجات ذوب نسبت تولید شمش را افزایش داده اند. در مقابل در سمت عرضه به دلیل قرار گرفتن در فصل رکود، تقاضای ضعیفی را شاهد هستیم. در نتیجه پیش بینی می شود در هفته پیش رو موجودی آلومینیوم در انبارهای چین افزایش پیدا کند. البته باید توجه داشت که موجودی آلومینیوم در چین هم اکنون در سطوح پایینی قرار دارد.

قرارداد آتی سرب SHFE 2301 با 0.51 درصد یا 80 یوان صعود به 15810 یوان در تن رسید. آتی روی با 0.71 درصد یا 175 یوان افزایش قیمت به 24965 یوان در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید