به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۱۸ دی ۱۴۰۱

گزارش هفتگی موجودی فلزات در چین (جمعه ۶ ژانویه)

طبق آمار شانگهای متالز مارکت روز جمعه موجودی مس در بازارهای اصلی چین با 8200 تن افزایش نسبت به روز سه شنبه و همچنین 19500 تن افزایش در مقایسه با جمعه قبل به 117500 تن رسید. مجموع این موجودی ها 33800 تن بالاتر از زمان مشابه سال قبل است.

در هفته پیش رو ورودی مس وارداتی افزایش قابل توجهی نخواهد داشت اما پیش بینی می شود عرضه مس تولید شده در داخل چین بیش از هفته قبل باشد. با توجه به افزایش مصرف داخلی انتظار می رود کارخانجات ذوب چین مقدار انتقال مس به انبارها را افزایش دهند. نظرسنجی شانگهای متالز مارکت نشان می دهد که اکثر شرکت های پایین دستی تعطیلات سال نو چینی را 4-6 روز زودتر از سال قبل آغاز خواهند کرد. همچنین مقدار تولید کارخانجاتی که قبل از سال نو تولید عادی دارند کمتر از دوره مشابه سال گذشته می باشد. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که در هفته جاری با توجه به افزایش عرضه و تضعیف تقاضا سطح موجودی مس در انبارهای چین افزایش بیشتری داشته باشد.

روز پنجشنبه 5 ژانویه موجودی شمش آلومینیوم در هشت بازار اصلی چین با 83 هزار تن افزایش هفتگی به 576 هزار تن رسید. پیش بینی می شود طی چند هفته آتی روند افزایشی موجودی ها همچنان ادامه پیدا کند. موجودی بیلت آلومینیومی در بازار داخلی این کشور با 18800 تن افزایش هفتگی در روز پنجشنبه به 79700 تن رسید.

طبق آمار شانگهای متالز مارکت موجودی شمش روی در انبارهای عمومی هفت بازار اصلی چین با 12500 تن افزایش هفتگی در روز جمعه 6 ژانویه به 67200 تن رسید. در شانگهای روند تجدید موجودی صنایع پایین دستی به خوبی ادامه داشت و در نتیجه با وجود عرضه مناسب، سطح موجودی ها تغییر چندانی نکرد.

روز جمعه موجودی شمش سرب در شانگهای، گوانگ دونگ، ژجیانگ، جیانگ سو و تیانجین معادل 41300 تن گزارش شد که 3200 تن بیشتر از 30 دسامبر و 2500 تن بالاتر از 3 ژانویه می باشد. پیش بینی می شود در هفته پیش رو نیز موجودی شمش سرب در چین روند افزایشی داشته باشد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید