به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱

تداوم رالی طلا و احتمال کاهش شتاب در افزایش بهره دلار

صبح دوشنبه 9 ژانویه ( 19 دی) قیمت طلا در بازار جهانی به مسیر صعودی خود ادامه داد و به محدوده قله 7 ماهه رسید در حالی که تضعیف شاخص دلار و امید به کاهش شتاب رشد نرخ بهره از بازار این فلز گرانبها حمایت می کند.

ساعت 5:50 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.55 درصد یا 10.27 دلار صعود به قیمت 1876.24 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1867.09 و 1876.24 دلار بود. شاخص دلار با 0.21 درصد نزول در 103.66 واحد قرار دارد.

آمار منتشر شده در روز جمعه نشان داد که اشتغال آمریکا در ماه دسامبر وضعیت خوبی داشت و بازار این کشور همچنان با کمبود نیرو مواجه است اما کاهش دستمزدها باعث شده که برخی از تحلیل گران کاهش تدریجی تورم را محتمل بدانند. همچنین در ماه دسامبر بخش خدمات آمریکا برای اولین بار در دو سال و نیم گذشته وضعیت انقباضی پیدا کرد. این نکته هم می تواند علامت کاهش تورم باشد.

طلا به عنوان ابزاری برای مقابله با کاهش ارزش پول در شرایط تورمی کاربرد دارد اما در وضعیتی که نرخ بهره روند افزایشی دارد، بهره بالاتر در نقش رقیبی برای طلا عمل کرده و هزینه فرصت نگهداری این دارایی را افزایش می دهد.

افزایش قیمت طلا باعث شده که حجم معاملات فیزیکی در بازارهای آسیا کاهش پیدا کند. البته بازگشایی اقتصاد چین پس از عبور از محدودیت های کرونا و همچنین نزدیک شدن به سال نو چینی همچنان تقاضای مناسبی را از سوی بزرگترین مصرف کننده طلای فیزیکی در جهان ایجاد کرده است.

در میان سایر فلزات گرانبها نقره با 0.6 درصد صعود به 23.95 دلار رسید. پلاتین با 0.5 درصد افزایش قیمت در 1094.97 دلار معامله شد. پالادیوم با 0.1 درصد نزول در سطح 1804.30 دلار قرار گرفت.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید