به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۹ دی ۱۴۰۱

صعود فلزات اساسی در بورس های لندن و شانگهای

روز جمعه مجموعه فلزات اساسی در لندن و شانگهای افزایش قیمت داشتند. علت این روند مثبت را تا حدودی می توان به انتشار آمار قوی از بازار کار ایالات متحده نسبت داد. همچنین شاخص دلار آمریکا کاهش پیدا کرد که این عامل هم به تقویت بهای فلزات کمک می کند.

روز جمعه قرارداد آتی مس در بورس فلزات لندن (LME) به قیمت 8437.5 دلار در تن باز شد و پس از نوسان بین 8361 و 8624 دلار نهایتا با 2.82 درصد صعود به قیمت 8610 دلار در تن بسته شد. در بورس آتی شانگهای قرارداد آتی مس SHFE 2302 با 0.81 درصد صعود به 65680 یوان در تن رسید.

از منظر تحولات کلان اقتصادی، شاخص فعالیت در بخش خدمات آمریکا بطور غیرمنتظره ای برای اولین بار در دو سال و نیم گذشته کاهش پیدا کرد. در نتیجه فعالان بازار احتمال می دهند که فدرال رزرو در افزایش نرخ بهره و پیگیری سیاست های انقباضی احتیاط بیشتری به خرج دهد. همچنین شاخص دلار تحت فشار قرار گرفت که عامل مثبتی برای بازار مس می باشد.

از نظر تحولات بنیادی، روز جمعه 6 ژانویه موجودی مس در بازارهای اصلی چین با 8200 تن افزایش نسبت به ابتدای هفته در سطح 117500 تن گزارش شد که 33800 تن بالاتر از زمان مشابه سال گذشته است. گرچه به دلیل کاهش قیمت مس مقدار تقاضا و مصرف در بازار فیزیکی افزایش داشته اما در یک هفته گذشته حجم محموله های مس تحویل شده توسط کارخانجات ذوب داخلی چین افزایش پیدا کرد. به دلیل کاهش مقدار مصرف محلی، کارخانجات ذوب مس واقع در شمال چین محموله های خود را به سمت شرق ارسال کردند. پیش بینی می شود با نزدیک شدن تعطیلات سال نو چین سطح تقاضا همچنان روندی کاهشی داشته باشد.

روز جمعه قرارداد آتی آلومینیوم در بورس لندن با 2.33 درصد صعود به 2308 دلار در تن رسید. آتی سرب و روی به ترتیب 0.52 و 0.91 درصد افزایش قیمت داشتند و در سطوح 2227 و 3039 دلار در تن بسته شدند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید