به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۷ دی ۱۴۰۱

صعود فلزات اساسی در آخرین روز هفته

در بورس آتی شانگهای، روز جمعه 6 ژانویه از مجموعه فلزات اساسی قراردادهای آتی مس، آلومینیوم و روی صعودی و سرب نزولی بود. آمار اشتغال در ایالات متحده طی ماه دسامبر بهتر از انتظارات بود. یکی از مقامات فدرال رزرو گفت که از نظر افزایش نرخ بهره به سطوح محدود کننده ای رسیده ایم و به نظر می رسد مثل سال گذشته نسبت به افزایش سریع نرخ بهره دلار اطمینان ندارد.

قرارداد آتی مس SHFE 2302  روز جمعه با 1.78 درصد یا 1130 یوان جهش به 65240 یوان در تن رسید. حجم موقعیت های باز در این قرارداد با 4382 واحد کاهش به 93974 لات رسید. قیمت مس در شانگهای در حالی افزایش پیدا کرد که از نظر بنیادی هم حمایت خوبی را شاهد هستیم. البته در بازار نقدی به دنبال افزایش قیمت ها مقدار تقاضای تجدید موجودی توسط صنایع پایین دستی محدود شد و در نتیجه حجم معاملات پایین بود.

قرارداد آتی آلومینیوم SHFE 2302 روز جمعه با 0.28 درصد یا 50 یوان صعود به 17850 یوان در تن رسید. تاثیر سهمیه بندی مصرف برق در جنوب غرب چین همچنان دیده می شود. در استان گویژو چین قرار است دور سوم سهمیه بندی برق برای کارخانجات ذوب آلومینیوم اجرا شود. به این ترتیب انتظار می رود مقدار ظرفیت تولید آلومینیوم در داخل چین به مقدار بیشتری کاهش یابد و از این جهت فشار ناشی از مازاد عرضه کمتر شود. حجم معاملات در بازار نقدی ضعیف بود و نرخ بهره برداری در صنایع پایین دستی کاهش یافت در حالی که مقدار موجودی انبارها صعودی بود. اما در کوتاه مدت سهمیه بندی برق در گویژو از قیمت آلومینیوم حمایت می کند و احتمالا قیمت ها نوسانی باقی بماند.

روز جمعه قرارداد آتی سرب SHFE 2302 با 0.45 درصد یا 70 یوان نزول به 15620 یوان در تن رسید. آتی روی 0.5 درصد یا 115 یوان افزایش قیمت داشت و در 23230 یوان بسته شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید