به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

گزارش هفتگی موجودی فلزات اساسی در چین (۱۹ آگوست)

روز پنجشنبه 18 آگوست موجودی شمش آلومینیوم در چین به 680 هزار تن رسید که در مقایسه با پنجشنبه قبل 13 هزار تن و در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 63 هزار تن کاهش داشت. مقدار موجودی این محصول از ابتدای آگوست 10 هزار تن افزایش نشان می دهد.

علت اصلی کاهش موجودی آلومینیوم را به افزایش خریدهای جدید توسط صنایع پایین دستی پس از کاهش قیمت آن به زیر 18 هزار یوان در تن نسبت می دهند. در این قیمت های نازل معامله گران نیز اقدام به خرید بیشتر کردند. به این ترتیب موجودی شمش آلومینیوم در ووشی و نانهای کاهش پیدا کرد. البته بطور کلی تقاضای صنایع پایین دستی بهبود قابل توجهی نداشته و خریدهای فعلی بیشتر با هدف تجدید موجودی صورت می گیرد. بنابراین لازم است منتظر بمانیم و ببینیم که آیا روند کاهش موجودی ها ادامه خواهد داشت یا خیر. هفته گذشته موجودی بیلت آلومینیومی نیز به روند کاهشی خود خاتمه داد. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که در هفته جاری موجودی بیلت آلومینیوم در چین افزایش نداشته باشد زیرا عرضه این محصول به دلیل محدودیت های ناشی از حادثه و کمبود برق کاهش پیدا کرده است.

روز جمعه 19 آگوست موجودی مس در بازارهای اصلی چین با 9400 تن کاهش هفتگی به 61300 تن رسید که کف سالانه نیز به شمار می رود. کل موجودی مس در مقایسه با سال گذشته 89500 تن کاهش داشته است. کاهش شدید موجودی مس طی یک هفته گذشته می تواند به خاطر دلایل ذیل باشد: 1- کاهش تولید به دلیل سهمیه بندی برق، 2- کاهش کارایی سیستم حمل و نقل به دلیل شیوع کرونا، و 3- تاخیر در ورود محموله های مس وارداتی. بطور مشخص موجودی مس در شانگهای به دلیل سهمیه بندی برق و تاخیر در واردات 3200 تن کاهش پیدا کرد و به 48600 تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید