به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۳۱ ام مرداد ۱۴۰۱

بازار امروز نیز به اصلاح نسبتاً معناداری پرداخت و تقریباً 60 درصد از نمادهای معاملاتی در رنج منفی معامله شدند.
ابتدای بازار کمی شاخص مثبت شد اما دیری نپایید که به منفی تغییر جهت داد و نزدیک به ۹ هزار واحد ریزش کرد و به یک میلیون و ۴۳۰ هزار واحد رسید.
شاخص هم وزن نیز نزدیک هزار واحد ریزش کرده و به 3۹۶ هزار واحد رسید بازگشایی فولاد بعد از اخبار منتشر شده پس از طرح تحقیق و تفحص صورت گرفتگه که یکی دیگر از جنبه‌های ناکارآمدی مدیریت دولتی در چنین شرکت های بزرگ می باشد از اتفاقات مهم بازار امروز بود. لازم به ذکر است فولاد به تنهایی حدود 2 هزار واحد شاخص کل را پایین کشید (یعنی چیزی حدود ۲۲ درصد از کل منفی شاخص امروز). فارس ، کچاد و کگل نیز هرکدام به طور میانگین هزار واحد تاثیر منفی روی شاخص امروز داشتند.

در رابطه با ارزش معاملات شاهد افت آن به 2۸۰۰ میلیارد تومان بودیم . ارزش معاملات که حدوداً چند هفته بود که هرچند با شیب کم اما روند افزایشی را در پیش گرفته بود ، معاملات امروزاما زنگ پایانی بود برای ادامه این روند .
حجم معاملات نیز اتفاقاتی همانند ارزش معاملات را پشت سر گذاشت و با اندکی کاهش نسبت به روز گذشته خود ، عدد 9.5 میلیارد را به ثبت رسانید.
با توجه به عدم وجود فروشنده قوی مخصوصاً در سهم های متوسط و کوچک می‌توان اینگونه تفسیر کرد که آمار ضعیف ارزش و حجم معاملات موقتی خواهد بود.

از منظر خروج پول حقیقی نیز شاهد خروج 293 میلیارد تومان نقدینگی از جانب حقیقی‌ها بودیم . صندوق های بادرآمد ثابت نیز ۷۵ میلیارد تومان ورود پول حقیقی را به خود اختصاص دادند.

در رابطه با قیمت‌های جهانی نیز:
بازار نفت روند مذاکرات ایران و آمریکا را زیر نظر دارد که در صورت توافق می‌تواند منجر به افزایش یک میلیون بشکه ای عرضه نفت به بازارهای جهانی شود.
ریسک اعمال قرنطینه های بیشتر در چین جهت کنترل ویروس کرونا نیز وجود دارد و از آنجایی که چین بزرگترین وارد کننده نفت در جهان می باشد ، این امر می‌تواند منجر به تضعیف طرف تقاضای نفت شود.
این ریسک‌های طرف عرضه و تقاضا می تواند قیمت نفت در کوتاه مدت را به محدوده ۸۵ دلار برساند.

بازار طلا نیز هم در مقیاس جهانی و هم در داخل کشور شاهد افت قیمت ها می باشد به طوری که پس از مدتها سکه تمام بهار آزادی در بازار های داخلی به کانال ۱۲ میلیونی بازگشت

بازار ارز هم همانند سایر بازار های مرتبط ، شاهد روند کاهشی می باشد به طوری که امروز معاملات توافقی دلار وارد کانال ۲۶ هزار تومانی شد.
در بازار آزاد نیز با کاهش نرخ دلار آزاد ، فاصله بین دلار آزاد و دلار نیمایی به حدود ۷ درصد رسیده است. کاهش نرخ دلار بازار آزاد گرچه در جهت کاهش فضای تورمی در کشور موثر است اما باعث نگرانی هایی برای شرکت های صادرات محور فعال بورسی شده است.

در رابطه و تحلیل صنایع نیز:
در ارتباط با خودرویی ها نیز به دنبال عرضه خودرو در بورس کالا شاهد کاهش قیمت 3 تا 9 میلیونی قیمت ها در بازار آزاد میباشم. البته مذاکرات و نزدیکی به توافق برجام نیز بر این کاهش قیمت‌ها بی تاثیر نبوده است.

در پایان نیز در رابطه با پیش بینی بازار روز آتی ، با توجه به گمانه زنی ها در رابطه با ترس از ورود اقتصاد جهانی به فضای رکودی به دنبال احتمال افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو به میزان 0.75 درصد و از طرف دیگر افزایش 0.05 درصدی نرخ سود بین بانکی در کشور و طولانی شدن اعلام نتایج مذاکرات برجام که ورود به فضای شک و تردید را به دنبال داشته است برای بازار فردا بازاری با برتری عرضه ها نسبت به تقاضا متصور خواهیم بود . البته لازم به ذکر است که این عرضه ها قدرتمند و پایدار نخواهد بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید