به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

طلا در نزدیکی کف یک ماهه

صبح دوشنبه 22 آگوست ( 31 مرداد) در آغاز معاملات هفته جدید روند ضعیفی را در بازار جهانی طلا شاهد هستیم و قیمت این فلز گرانبها در نزدیکی کف یک ماهه قرار دارد در حالی که تقویت شاخص دلار و انتظار برای افزایش بیشتر نرخ بهره دلار موانعی پیش روی طلا هستند.

ساعت 9:50 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.18 درصد یا 3.11 دلار نزول به 1743.76 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1743.44 و 1749.82 دلار بود. شاخص دلار تقریبا بدون تغییر در 108.16 واحد قرار دارد.

اقتصاددان ارشد ACY Securities به رویترز گفت: “ازسرگیری روند صعودی شاخص دلار قطعا تاثیر منفی بر طلا خواهد داشت اما به نظر می رسد رابطه ای با فروش گسترده و همزمان در بازارهای اوراق خزانه، سهام و ارز وجود داشته باشد. هر وقت فعالان بازار بطور مقطعی امیدوار شدند مثل امید به کاهش سرعت افزایش نرخ بهره، خیلی سریع امید آنها به یاس تبدیل شد.”

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به بالاترین سطح در یک ماه  اخیر رسیده و این امر هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد زیرا نگهداری طلا سرمایه گذاران را از گرفتن سود این بازار محروم می کند.

نظرسنجی رویترز از اقتصاددان ها نشان می دهد که احتمالا فدرال رزرو آمریکا در ماه سپتامبر نرخ بهره دلار را به میزان 0.5 درصد افزایش خواهد داد. برخی بر این باورند که تورم آمریکا به قله رسیده و دیگر بالاتر از این نخواهد رفت و در عین حال نگرانی های جدی درباره وقوع رکود اقتصادی وجود دارد.

معامله گران صندوق های فدرال اکنون با احتمال 46.5 درصد افزایش نرخ 0.75 درصدی و با احتمال 53.5 درصد افزایش نرخ 0.5 درصدی را در جلسه ماه سپتامبر فدرال رزرو قیمت گذاری کرده اند. روز جمعه این هفته رئیس فدرال رزرو آمریکا در نشست جکسون هول صحبت خواهد کرد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید