به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۳۱ مرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار یکم شهریور‌ماه ۱۴۰۱

شروع بازار امروز به مراتب وضعیت بهتری نسبت به بازار روز گذشته داشت، در ابتدای بازار امروز شاهد عملکرد مثبت شاخص کل بودیم، رفته رفته با افزایش عرضه‌ها شاهد روند منفی شاخص کل بودیم، فولاد و بزرگان سنگ آهنی‌ها بیشترین تأثیر را بر روند منفی شاخص امروز داشتند. وضعیت گروه خوردویی به مراتب بهتر از سایر گروه‌ها بود و نماد خودرو بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشت. ارزش معاملات خرد بازار امروز هرچند نسبت به بازار روز گذشته بهتر بود اما همچنان از این منظر بازار در وضعیت رکودی قرار دارد.
اخبار مثبت پیرامون خودرویی‌ها و بلوک آنها باعث ایجاد جو مثبت میان این گروه شده است. بعد از افزایش ابهام در مورد آینده برجام و همچنین کاهش هیجانات سهامداران نسبت به نمادهای حاضر در این گروه، دوباره شاهد معاملات متعادل منفی این گروه هستیم. البته لازم به ذکر است که پس از رالی صعودی بانکی‌ها، روند اصلاحی آنها طبیعی است. از طرف دیگر نوسانات نرخ دلار با توجه به فضای منفی بازار امروز، باعث ایجاد نوسانات منفی صادراتی‌ها شده است. در مورد وضعیت منفی سنگ آهنی‌ها؛ قیمت سنگ آهن 62% چین در آخرین معاملات ثبت شده با کاهش 8 دلاری به محدوده 100 دلاری رسیده است. به تعویق افتادن پرداخت‌ وام‌های بخش مسکن در چین و عدم توانایی مالی برای ادامه ساخت و ساز در بخش مسکن همچنین ادامه‌ی تخفیف‌های سنگین روسیه در بازار فولاد باعث ایجاد این روند در بازار فولاد جهان شده است.
با توجه به وضعیت و روند منفی قیمت نفت در بازارهای جهانی شاهد معاملات متعادل منفی پالایشی‌ها هم شده است.
در کل وضعیت بازار در این محدوده زمانی با توجه به ریسک‌های آن نوسانی‌ است و با توجه به این شرایط احتمال زیان برای سرمایه‌‎گذاران وجود دارد.
در نهایت بازار فردا با توجه به معاملات مثبت به منفی بازار امروز، کلیت صنایع، احتمالاً بازار فردا در شرایط منفی آغاز بکار کند و در ادامه باید دید روند عرضه و تقاضا، معاملات بازار را به کدام سمت می‌برد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید