به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱ شهریور ۱۴۰۱

توقف رالی دلار و بهبود بازار طلا

صبح سه شنبه 1 شهریور ( 23 آگوست) قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت و از توقف رالی دلار بهره برد اما هنوز این نگرانی وجود دارد که برای کنترل تورم، فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره دلار را بصورت تهاجمی افزایش دهد.

ساعت 9:30 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.13 درصد یا 2.27 دلار افزایش قیمت در سطح 1737.54 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1734.55 و 1740.21 دلار بود. شاخص دلار با 0.1 درصد نزول به 108.94 واحد رسید. دامنه روزانه نوسان شاخص دلار بین 108.86 و 109.07 واحد بود. این شاخص در 5 روز گذشته 2.29 درصد افزایش داشت.

تحلیل گر ارشد در سیتی ایندکس می گوید: ” این نگرانی وجود دارد که در نشست بانک های مرکزی در جکسون هول، رئیس فدرال رزرو صحبت هایی در جهت لزوم افزایش سریع نرخ بهره داشته باشد هر چند که ممکن است درباره رکود اقتصادی هم هشدار بدهند. در این شرایط شاخص دلار صعود زیادی داشته که بر بازار طلا فشار می آورد.”

“شاخص نوسان پذیری طلای CBOE و میزان پوشش از طریق خریدن اختیار معامله، هر دوی این موارد افزایش زیادی داشته که نشان می دهد سرمایه گذاران طلا نگران هستند. من احتمال می دهم زیان طلا ادامه پیدا کند و احتمال کاهش قیمت طلا تا 1700 دلار وجود دارد.”

سرعت گرفتن روند افزایش نرخ بهره دلار از ماه مارس و همچنین صحبت های مقامات فدرال رزرو درباره لزوم افزایش بیشتر و سریع نرخ بهره از جذابیت طلا به عنوان سپر تورمی کاسته است. در اوایل مارس قیمت طلا از مرز کلیدی 2000 دلار در اونس عبور کرده بود و از آن زمان تا کنون قیمت این فلز گرانبها بیش از 300 دلار افت داشت.

بر اساس معاملات آتی صندوق های فدرال آمریکا پیش بینی می شود که با احتمال 58.5 درصد در ماه سپتامبر 0.75 درصد افزایش نرخ بهره به تصویب برسد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید