به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۶ مرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی شرکت کاشی الوند

محتوای این گزارش در خصوص تحلیل شرکت کاشی الوند به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار،  هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد. 

معرفی

شرکت صنایع کاشی و سرامیک الوند طی دو دهه فعالیت در زمینه طراحی و تولید محصولات سرامیکی، هم اکنون با استفاده از پیشرفته‎‌ترین تکنولوژی روز جهانی، کاشی‌های دیوار، سرامیک‌های کف و محصولات گرانیتی (پرسلانی) را به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌نماید.این شرکت با بهره‌گیری از نیرو‌های کارآمد و مجرب خود،توانایی تولید سالانه بالغ بر دوازده میلیون متر مربع انواع محصول در سه کارخانه خود را دارد.شرکت الوند قابلیت تولید محصولات دیوار،کف و گرانیتی (پرسلانی) در سایزهای 20*20ت تا 90*60 – 120*60 را دارا می‌باشد.

شرایط و بازار صنعت کاشی و سرامیک

از مهم ترین مزیت‌های صنعت کاشی و سرامیک در ایران این است که تقریبا تمام مواد اولیه از داخل تامین میشود. این مسئله باعث میشود که شوک‌های ارزی و سیاسی تاثیر خاصی روی تامین مواد اولیه نداشته باشند. همچنین به دلیل قیمت پایین‌تر محصولات ایرانی نسبت به تولید‌کنندگان کاشی و‌سرامیک در کشورهای دیگر از جمله اسپانیا و ایتالیا به عنوان پیشتازان تولید کاشی و سرامیک در دنیا،صادرات مازاد محصولات به کشورهای دیگر به ویژه کشورهای همسایه راحت‌تر صورت می گیرد. رونق و میزان فروش شرکت‌های کاشی و سرامیک کاملا وابسته به اوضاع ساخت و‌ساز مسکن و‌ساختمان در کشور است. با توجه به رونق احتمالی در سالهای پیش رو در بخش مسکن به دلیل عدم عرضه کافی مسکن در سالهای گذشته به دلیل رکود و بیماری کرونا و همچنین تقویت تقاضا و از همه مهم‌تراجرای طرح ملی مسکن که دولت جدید با جدیت به دنبال اجرای آن است. می‌توان شرایط مناسبی را در سالها پیش رو برای این صنعت متصور بود. از این منظر شرکت‌های کاشی و سرامیک به ویژه تولید کنندگان برتر که کاشی الوند یکی از آنهاست، مشکلی در فروش محصولات شان نخواهند داشت.در حال حاضر کاشی الوند تقریبا نیمی از ظرفیت اسمی خود را تولید می‌کند و بهبود شرایط و هدف گرفتن بازارهای صادراتی که جزو اهداف بلند مدت شرکت است. چشم انداز روشنی را برای شرکت رقم زده است.

مراحل ساخت

سهامداران

مفروضات

صورت سود و زیان

نسبت‎‌های مالی و بازاری

دسته بندی گزارش
نظر خود را بنویسید