به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

گزارش تحلیلی شرکت فولاد مبارکه اصفهان(فولاد)

مقدمه

محتوای این گزارش در خصوص تحلیل شرکت فولاد مبارکه اصفهان ، به تنهایی برای انجام سرمایه‌گذاری کافی نیست. شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، هیچ گونه تضمینی در مورد سرمایه‌گذاری ارائه نکرده است. در این گزارش به هیچ وجه نباید به دنبال ارائه راه حل سرمایه‌گذاری, پیشنهاد معامله و یا ایجاب برای خرید و فروش هر گونه اوراق بهادار و سایر ابزارهای مالی بود. اطلاعات و فرضیات این گزارش ممکن است در هر لحظه تغییر کند بنابراین  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار مسئولیتی در رابطه با بروزرسانی آنان نمی‌پذیرد.

معرفی و تاریخچه

شـرکت فولاد مبارکه اصفهان در تاریخ 28/12/1369 به صورت شرکت سهامی خاص تأسیس شده و تحت شماره 7841 در اداره ثبت شرکتها و مالکیت صنعتی اصفهان به ثبت رسید و متعاقباً از تاریخ 23/10/1372 شروع به بهره‌برداری نموده است. شـرکت به‌ موجب صورت جلسه‌ مجمع عمومی فوق‌العاده مورخ 21/02/1383 به شـرکت سهامی عام‌ تبدیل و درتاریخ 07/12/1385 در بورس اوراق بهادار پذیرفته شده و سهام شرکت در تاریخ 20/12/1385 مورد معامله قرار گرفته است. نشانی مرکز اصلی شرکت:  اصفهان، میدان آزادی، خیابان سعادت آباد و محل فعالیت آن 74 کیلومتری جنوب غربی اصفهان می باشد.

موضوع فعالیت شرکت

هدف از تأسیس و موضوع فعالیت شرکت فولاد مبارکه به شرح زیر است:

  • بهره برداری از کارخانه فولادسازی مجتمع فولاد مبارکه
  • انجام هرگونه فعالیت تولیدی، معاملاتی و بازرگانی اعم از داخلی و خارجی
  • مشارکت و سرمایه‌گذاری در سایر شرکت‌ها از طریق تأسیس یا خرید و تعهد سهام شرکت‌ها
  • اکتشاف، استخراج و بهره‌برداری از معادن فلزی و غیرفلزی موردنیاز صنعت فولاد از جمله استخراج سنگ‌آهن، دولومیت، تولید سنگ‌آهن، دانه‌بندی، کنسانتره و گندله

ترکیب سهامداران درصدی

جایگاه شرکت در صنعت و وضعیت رقابتی

شرکت فولاد مبارکه اصفهان با مأموریت ” شهروند شرکتی مسئولیت پذیر، برای خلق آینده‌ی بهتر” چشم انداز “الگوی ملی بنگاه‌داری و حفظ جایگاه برتر در صنعت فولاد کشور با تمرکز بر توسعه تکنولوژی و زنجیره تولید متوازن” اقدام به تولید فولاد جهت استفاده در صنایع خودروسازی و قطعه‌سازی، صنایع فلزی سبک و سنگین، لوله‌های انتقال سیالات، صنایع بسته‌بندی، صنایع لوازم‌ خانگی و الکتریکی و صنایع لوله و پروفیل تولید می‌نماید. در شرکت فولاد مبارکه اصفهان؛ محصولاتب همچون، گندله، آهن اسفنجی، تختال، کلاف گرم، کلاف سخت سرد، کلاف قلع اندود، کلاف گالوانیزه و کلاف رنگی تولید می شود.

محصولات شرکت

در شرکت فولاد مبارکه اصفهان ( شرکت اصلی ) محصولات گرم، محصولات سرد و محصولات پوششدار تولید می‌شود. تولید گرم در سال 1400 به میزان حدودی 5 میلیون و 500 هزار تن، محصولات سرد به میزان حدود 1 میلیون و 500 هزار تن و محصولات پوششدار به میزان حدود 400 هزار تن بوده است. بنابراین عمده محصولات تولیدی شرکت را محصولات گرم تشکیل می‌دهند.

مفروضات تحلیل:

مقدار فروش شرکت:

نرخ فروش:

نمودار مقدار فروش و مبلغ فروش شرکت:

صورت سود و زیان:

دسته بندی گزارش
تحلیل بنیادی
نظر خود را بنویسید