به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

امروز بازار کار خود را با تقاضای خوبی در صنایع «سرمایه گذاری» ها و «فلزات اساسی» استارت زد

اما در مقابل صنعت زراعت عرضه قابل توجهی را در پیش روی خود دید.

امروز برای بازار سرمایه از جهت شکست مقاومت ۱.۶ میلیون واحدی و تبدیل آن به خط حمایت و یا برقرار ماندن این خط به عنوان مقاومت روز مهمی بود که در نهایت شاهد تثبیت شاخص کل بالای سطح یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحدی با ارزش بیش از ۷ همت ارزش معاملات خرد بودیم.

 در صورت ادامه این روند فعالان بازار سرمایه تارگت ۱.۷ میلیون واحدی را برای شاخص کل متصور می باشند ،

 که با توجه به اینکه رنگ بازار رفته  رفته با فاصله گرفتن از زمان بازگشایی به سمت سبز پیشروی کرد تداوم شکست مقاومت و رسیدن به تارگت ۱.۷ میلیون واحدی دور از انتظار نمی باشد ،

البته در لحظات پایانی بازار شاهد رشد عرضه ها نسبت به تقاضا ها بودیم که به نظر می رسد  علت آن فتح قله ۱.۶ میلیون واحدی شاخص کل و استراحت(اصلاح) در این عدد باشد .

در پایان معاملات شاخص کل با ۱۶ هزار واحد رشد به عدد یک میلیون و ۶۰۰ هزار واحد رسید اما شاخص هم وزن با هزار واحد افت عدد ۴۴۸ هزار واحد رسید.

تفسیر حرکت شاخص ها به این علت میباشد که بازار برای رسیدن به ۱.۶ میلیون واحدی نیاز به رشد سهم های بزرگ و شاخص ساز داشت.

پیش بینی بازار فردا :

با توجه به حذف عوارض کنستانتره‌ی روی طبق بخشنامه جدید وزارت صنعت معدن و تجارت ، روز های مثبتی را برای سهم هایی از قبیل #فروی #کاما #فملی انتظار خواهیم داشت.

طبق پیشنهاد وزیر راه و شهرسازی مبنی بر افزایش مبلغ وام خرید مسکن به ۷۰۰ میلیون تومان ، احتمال افزایش تسهیلات مسکن در بازار سرمایه «تسه ها» دور از انتظار نمی باشد.

در رابطه با گروه «فلزات» نیز با در نظر گرفتن افزایش قیمت‌های جهانی این گروه از قبیل مس، زینک و آلومینیوم و همچنین تحرکات مثبتی که دیروز در برخی از سهم های این صنعت رخ داد می توان به روند قیمتی آتی آن خوش‌بین بود.

پیش بینی برای گروه «مواد غذایی» نیز با توجه به اخبار منتشر شده که حاکی از لشکرکشی روسیه به فنلاند است ،موجب شکل گیری انتظار تغییر و افزایش در قیمت جهانی اقلام خاصی از این صنعت مانند گندم و روغن را برای بار دیگر خلق می کند.

در گروه ««خودرویی»ها با توجه به خبر افزایش قیمت ۲۰ درصدی لوازم یدکی که علت آن از سوی سخنگوی اتحادیه لوازم یدکی : تورم، افزایش حقوق دستمزد و مالیات بیان شده ،

برای قطعه ساز ها انتظار تحرکاتی کوتاه مدت از جنس صعود را خواهیم داشت.

و در پایان با توجه به تثبیت نرخ دلار در کانال ۳۰ هزار تومان و متعادل ماندن آن ، پیش‌بینی بازار متعادل و متعادل مثبتی را خواهیم داشت.

البته باید به نتایج مذاکرات برجامی و احتمال به نتیجه رسیدن آن طی گفتگوهای انجام شده در زمان سفر مورا به تهران نیز و تاثیرات آن در جهت کاهش نرخ ارز و به تبع آن نزولی شدن بازار سرمایه نیز توجه داشت.

به طور کلی با توجه و پیش گرفتن رشد شاخص کل از شاخص هم‌وزن برای ادامه روند صعودی بازار و تثبیت شاخص بالای مقاومت ۱.۶ میلیون واحد ، نیاز به مثبت بودن بزرگان بازار در روز آتی را خواهیم داشت.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید