به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱

ثبات طلا ضمن عقب نشینی شاخص دلار و رشد بازده اوراق خزانه

صبح سه شنبه 17 مه ( 27 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار جهانی نسبتا پایدار است در حالی که اثر عقب نشینی شاخص دلار توسط افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا خنثی شده است.

ساعت 9 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.16 درصد یا 2.87 دلار نزول به قیمت 1824.06 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1814.54 و 1828.31 دلار بود. آتی طلا در آمریکا با 0.6 درصد صعود به 1825.6 دلار در اونس رسید.

به دنبال افت روز دوشنبه، شاخص دلار در محدوده 104 واحد تثبیت شد. همچنین افت ارزش یوان چین متوقف شده در حالی که سرمایه گذاران مشغول بررسی این قضیه هستند که آیا افزایش نرخ بهره دلار به تقویت بیشتر شاخص دلار منجر خواهد شد یا خیر. فعلا تضعیف دلار فاکتور مثبتی برای بازار طلا است. اما در مقابل بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا افزایش پیدا کرده که باعث می شود تقاضا برای طلا محدود شود.

مدیر شرکت سرمایه گذاری SPI می گوید: “اکنون که بازار طلا پاکسازی شده، سرمایه گذاران بلندمدتی می توانند موقعیت خود را برای انتشار آمار منفی اقتصادی از ایالات متحده آماده کنند.” آمار جدید نشان می دهد بهبود اوضاع اقتصادی جهان شکننده تر از انتظارات بوده، با وجود این بازارهای سهام در آسیا مثبت هستند. در ضمن فشارهای تورمی همچنان در سطح بالایی گزارش می شود. طلا معمولا به عنوان ابزاری برای گرفتن پوشش در مقابل تورم و بحران های سیاسی و اقتصادی کاربرد دارد.

در بین سایر فلزات گرانبها، نقره با 0.2 درصد نزول به 21.56 دلار در اونس رسید. پلاتین بدون تغییر در 945.76 دلار معامله شد. پالادیوم با 1.2 درصد نزول در 2002.17 دلار قرار گرفت. مدیر شرکت SPI می افزاید: “چین در آستانه بازگشایی اقتصادی قرار دارد و احتمالا محرک های اقتصادی بیشتری را شاهد باشیم که می تواند تاثیر مثبتی بر بازار کالا داشته باشد.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید