به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

حمایت مولفه های بنیادی از بازار روی

فلزات اساسی

شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که آمار تولیدات صنعتی آمریکا برای ماه آوریل و شاخص قیمت مصرف کننده منطقه یورو در این ماه در کنار آمار شروع به ساخت واحدهای مسکونی جدید در آمریکا تاثیر مهمی بر روند بازار فلزات اساسی داشته باشد. از منظر افق و پیش بینی آینده شرایط کلان اقتصادی تحلیل گر شانگهای متالز مارکت چندان خوشبین نیست اما فعلا مولفه های بنیادی و عرضه و تقاضا فعلا از بازار روی حمایت می کند.

در مورد قرارداد آتی روی در بورس فلزات لندن شرایط کلان اقتصادی تاثیر زیادی بر بازار داشت. در جلسه ماه مه فدرال رزرو نرخ بهره معیار صندوق های فدرال نیم درصد افزایش یافت و قرار است کاهش اندازه ترازنامه با فروش اوراق خزانه از 1 ژوئن آغاز شود. این بدین معناست که سیاست پولی فدرال رزرو به سمت انقباضی شدن حرکت می کند که برای بازار فلزات و کل بازار کالا خبر خوبی نیست. در این شرایط احتمال دارد کمبود عرضه در آینده جای خود را به کاهش فعالیت های اقتصادی و کاهش تقاضا بدهد.

در زمینه مولفه های بنیادی، بحث کمبود عرضه هنوز برطرف نشده است. با توجه به افزایش قیمت برق در اروپا هزینه ذوب افزایش قابل توجهی داشته و در این شرایط کاهش بهای روی به زیان مالی در شرکت های ذوب اروپا منجر شده و به همین دلیل کاهش و حتی توقف تولید را شاهد هستیم. به گفته برخی از منابع ممکن است توقف تولید در برخی از کارخانجات ذوب اروپا در آینده نزدیک ادامه پیدا کند که کمبود عرضه را تشدید خواهد کرد. در سمت تقاضا، سطح موجودی در انبارهای بورس فلزات لندن، طی ماه مه با سرعت کمتری نسبت به آوریل کاهش داشت. شمش روی صادراتی چین به انبارهای بورس فلزات لندن وارد شده و عقب ماندگی قیمت نقدی به قرارداد آتی سه ماهه در بورس لندن کمتر شده است. این امر اطمینان بازار به وضعیت تقاضا را کاهش داده ولی فعلا وضعیت تقاضا نسبتا خوب است و سطح موجودی در انبارهای بورس فلزات لندن همچنان روندی کاهشی دارد. همچنین پرمیوم های نقدی در بازار اروپا افزایش داشته و در اوایل ماه مه به حدود 500 دلار در تن رسید.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید