به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۱

در معاملات روز دوشنبه، 26 ام اردیبهشت، شاخص کل بورس با رشد بیش از 10 هزار واحد به رقم یک میلیون و 583 هزار واحد رسید. در بازار امروز اکثر گروه‌ها با برتری خریداران همراه بودند و گروه‌های خودرویی نیز برخلاف دیروز مورد توجه قرار گرفتند و رشد قیمتی را تجربه کردند که در صورت دارا بودن سهام شرکت‌های این گروه بنظر می‌رسد همچنان نگهداری این سهام منجر به بازده بالاتر در روزهای آتی گردد. حال اینکه در آینده چه خواهد شد 2 دیدگاه وجود دارد:
عده‌ای معتقدند که شاخص به اصلاح و استراحت نیاز دارد و در حال شناسایی کردن سود خود هستند.
عده‌ای دیگر با توجه به بالا بودن حجم و ارزش معاملات به تارگت 1700 امیدوار هستند و در آن مقطع انتظار اصلاح دارند و گروه خودرویی را لیدر بازار می‌دانند.
برای وزن دادن به این دیدگاه‌ها باید گفت که، بازار امروز از لحاظ حجم معاملات بازار خوبی بود و این افزایش حجم در قالب حدود 165 همت ورود پول در بازار سرمایه اتفاق افتاد که می‌تواند سیگنالی باشد از اینکه باز فاز منفی به خود همچنان نگرفته و شکست مقاومت 1600 دور از انتظار نیست با این وجود اگر در روزهای آینده با کاهش حجم معاملات رو به رو شویم باید گفت که اصلاحی را در پیش خواهیم داشت چون معمولا در قله‌ها بیشترین حجم را شاهد هستیم.
از طرفی، بازار در طی یک ماه اخیر یکی از اتفاقاتی که مدت‌ها انتطارش را می‌کشید پشت سر گذاشت، آن هم حذف ارز 4200 بود و طبیعتا شرکت‌های درگیر با ارز 4200 رشد خوبی در این مدت کردند و اکثرا، هم در بازار دیروز و هم در بازار امروز متعادل و منفی بودند که نشان از شناسایی سود و اصلاح مقطعی می‌دهد، در نتیجه می‌توان گفت ک اثر کوتاه مدت این محرک بازار اعمال شده است و تاثیر چندانی دیگر ندارد .
همچنین نرخ‌های جهانی مدتی است با تعطیلات چین و افزایش نرخ بهره تحت فشار قرار گرفته‌اند و در محدوده حمایتی خود هستند و نرخ دلار نیما نیزتغییری نکرده است بنابراین در چنین شرایطی بنظر می‌رسد تنها محرک بازار افزایش انتظارات تورمی در پی رشد نرخ دلار آزاد و وضعیت مبهم بازار و رشد کالاهای اساسی بوده و ضمن ارزان بودن بازار نسبت به سایر بخش‌های اقتصاد می‌توان کماکان به رشد بازار امیدوار بود، به طوری که رشدی آهسته همراه با اصلاح‌های مقطعی را در پیش داشت.
بنابراین می‌توان چنین برداشت کرد که پتانسیل شکست مقاومت 1600 به راحتی وجود دارد و احتمالا گروه خودرو لیدر بازار باشند و در نتیجه برابر بازار فردا انتظار می‌رود بازاری مثبت همراه با افزایش حجم معاملات را شاهد باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید