به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نوسان طلا حول ۱۸۱۰ دلار

صبح دوشنبه در ابتدای معاملات هفته جدید قیمت جهانی طلا ابتدا کمی افزایش داشت اما با توجه به تقویت شاخص دلار بار دیگر تحت فشار قرار گرفت و به زیر 1810 دلار در اونس رسید. شاخص دلار که ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از ارزهای خارجی نشان می دهد تقریبا بدون تغییر روزانه در 104.56 واحد قرار دارد. این شاخص طی 5 روز گذشته حدود 1 درصد افزایش داشت.

ساعت 9:45 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.25 درصد یا 4.47 دلار نزول در سطح 1807.38 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1807.25 و 1816.69 دلار بود.

تحلیل گر ارشد City Index می گوید: “با توجه به اینکه 1800 دلار سطح رند و مهمی است، طبیعتا انتظار می رود مقداری حمایت ایجاد کند زیرا برخی از معامله گران سعی میکنند در نزدیکی کف خرید داشته باشند. برخی دیگر هم نزدیک این حمایت از موقعیت های فروش استقراضی خود خارج می شوند.”

روز جمعه قیمت جهانی طلا بیش از 1 درصد افت داشت و چهارمین هفته نزولی پی در پی را به پایان برد. قیمت طلا روز جمعه به کف 1798.86 دلار هم رسید که پایین ترین سطح از 4 فوریه محسوب می شود اما نهایتا موفق شد با مقداری بهبود در سطح 1811.15 دلار بسته شود.

این تحلیل گر می افزاید: “اما در مجموع وضعیت طلا چندان خوب به نظر نمی رسد. حتی اگر پس از برخورد با 1800 دلار مقداری افزایش قیمت داشته باشیم، مومنتوم بازار مشخصا به سمت پایین است.”

شاخص دلار هفته خود را نزدیک به قله 20 ساله آغاز کرد در حالی که سرمایه گذاران به دلیل نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان گرایش بیشتری به نگهداری دلار دارند. به علاوه افزایش نرخ بهره دلار و رشد بازده اوراق خزانه باعث می شود هزینه فرصت نگهداری طلا افزایش و تقاضای آن کاهش یابد. البته تورم بالا در مجموع فاکتور مثبتی برای بازار طلا است. می بایست حداقل برای چند ماه مقدار تورم کاهش داشته باشد تا فدرال رزرو بتواند مدعی شود که منحنی تورم این کشور از قله عبور کرده است.

منبع:.reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید