به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

کاهش موجودی مس و آلومینیوم در انبارهای چین

در هفته منتهی به 12 مه موجودی شمش آلومینیوم در هشت بازار اصلی چین کاهش داشت و به مجموع 1 میلیون تن رسید که 30 هزار تن کمتر از هفته قبل و 58 هزار تن کمتر از زمان مشابه سال گذشته می باشد. ارسال محموله ها در بسیاری مناطق چین بطور طبیعی انجام می شود و معامله گران انگیزه بیشتری برای فروش نشان می دهند.

موجودی آلومینیوم در انبارهای ووشی چین با 16 هزار تن کاهش به 469 هزار تن رسید در حالی که مقدار فروش در حد متوسط و حجم محموله های ورودی محدود گزارش می شود.

روز 13 مه موجودی مس در بازارهای اصلی چین معادل 118900 تن اعلام شد که در مقایسه با دوشنبه 2600 تن و در مقایسه با جمعه 1100 تن کاهش نشان می دهد. مجموع موجودی ها در مقایسه با زمان مشابه سال قبل 222700 تن کاهش داشت. شیوع کرونا و مشکلات حمل و نقل باعث شده که نرخ بهره برداری از ظرفیت تولید در کارخانجات کاهش پیدا کند. همچنین پس از تعطیلات روز کارگر قیمت مس در بازار جهانی افت زیادی داشت. به دلیل اختلاف زیاد میان قراردادهای سر ماه و ماه آینده بیشتر کارخانجات پایین دستی به مقدار کافی موجودی تهیه کرده اند و به همین دلیل در روزهای پایانی هفته تمایل چندانی به خرید موجودی جدید وجود نداشت.

موجودی مس نگهداری شده در انبارهای مناطق ترانزیتی چین روز 13 مه به 327 هزار تن رسید که 2100 تن کمتر از مقدار موجودی ها در 6 مه می باشد. موجودی مس در منطقه ترانزیتی شانگهای با 2800 تن کاهش به 290 هزار تن رسید. طبق گزارش شانگهای متالز مارکت، موجودی اضافی که به دلیل شیوع کرونا در بنادر چین جمع شده بود به مقدار زیادی کاهش یافته است.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید