به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار فلزات

طرح محدودیت تولید و افزایش بهای کلاف گرم در چین

به گزارش  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، هفته گذشته قیمت کلاف گرم فولادی در بازار داخلی چین افزایش داشت در حالی که دولت چین برای بهبود کیفیت هوا در جریان المپیک زمستانی پکن محدودیت‌های جدیدی را برای تولیدکنندگان فولاد در شهر تانگشان اجرا می‌کند.

روز سه‌شنبه هفته گذشته قیمت کلاف گرم در بازار داخلی شرق چین ( شانگهای) با 40 یوان افزایش به 5760-5820 یوان ( 889-898 دلار) در تن رسید. تانگشان بزرگترین قطب تولید فولاد در چین است. این شهر قصد دارد برای کاهش آلودگی هوا به مناسبت بازی‌های المپیک زمستانی پکن در سال 2022 محدودیت‌های بیشتری را برای تولیدکنندگان صنایع از جمله فولاد اجرا نماید.

همچنین روز سه‌شنبه حجم معاملات کلاف گرم بهتر از قبل بود و با توجه به تثبیت قیمت‌ها، مصرف‌کنندگان صنایع پایین دستی قصد دارند جهت تجدید موجودی خود اقدام نمایند.

قیمت قرارداد آتی کلاف گرم در بورس آتی شانگهای رشد بیشتری داشت و با 110 یوان صعود بسته شد.این در حالی است که به گفته برخی از تحلیل‌گران، در مجموع به دلیل رکود تابستانی و شیوع کرونا، تقاضا برای کلاف فولادی ضعیف است.

روز سه‌شنبه شاخص فست مارکتس برای قیمت کلاف گرم صادراتی چین با 83 سنت افزایش به 917.5 دلار در تن فوب بنادر اصلی رسید. با توجه به عدم اطمینان درباره تغییر مالیات بر صادرات چین، حجم معاملات ضعیف گزارش می‌شود. فروشندگان شرایط عرضه خود را به نحوی تنظیم می‌کنند که ریسک افزایش مالیات بر صادرات به خریداران آنها منتقل شود. یکی از معامله‌گران مستقر در چین می‌گوید: “من فعلا هیچ محصولی عرضه نمی‌کنم. قیمت‌ها برای خریداران بیش از اندازه بالا است در حالی که عدم اطمینان درباره مالیات بر صادرات هم ریسک‌های زیادی ایجاد می‌کند. من تا اول سپتامبر منتظر می شوم که ببینیم آیا فرصت‌های بهتری برای معامله خواهیم داشت یا خیر.”

گزارش هفتگی موجودی فلزات در چین ( جمعه 13 آگوست)

داده های منتشر شده توسط شانگهای متالز مارکت نشان می‌دهد که مقدار موجودی مس در انبارهای چین در روز جمعه 13 آگوست به 159500 تن رسید که در مقایسه با دوشنبه 10500 تن کاهش نشان می‌دهد.

مقدار موجودی مس در انبارهای شانگهای با 400 تن کاهش معادل 95200 تن گزارش شد. در مقابل موجودی انبارهای جیانگسو با 1000 تن افزایش به 8100 تن رسید. تجدید موجودی توسط صنایع داخلی از جمله دلایل کاهش موجودی مس در انبارهای چین می‌باشد. از سوی دیگر محدودیت در مصرف برق باعث شده که مقدار عرضه مس کاهش داشته باشد. هفته گذشته همچنین مقدار عرضه مس به بازار چین از محل واردات نیز کاهش داشت.

در هفته منتهی به جمعه 13 آگوست موجودی شمش روی نگهداری شده در انبارهای عمومی شانگهای، تیانجین، گوانگ دونگ، جیانگسو، ژجیانگ، شاندونگ و هبئی با 6800 تن افزایش به 124100 تن رسید. این رقم در مقایسه با دوشنبه 9 آگوست نیز 3900 تن رشد نشان می‌دهد. در شانگهای مقدار ورودی روی پایدار گزارش می‌شود در حالی به دلیل افزایش بهای روی مقدار تقاضای صنایع پایین دستی کاهش داشته است.

موجودی سرب در شانگهای، گوانگ دونگ، ژجیانگ، جیانگسو و تیانجین در هفته منتهی به روز جمعه با 10800 تن افزایش به 194300 تن رسید. با نزدیک شدن تاریخ تسویه قراردادهای آتی آگوست، مقدار ورودی شمش سرب به انبارهای عمومی افزایش یافته است. از دوشنبه هفته جاری قراردادهای سرب SHFE 2108 تسویه خواهد شد و به همین دلیل انتظار می رود روزهای شنبه و یکشنبه هم مقدار بیشتری سرب به انبارهای عمومی تحویل شود.

روز پنجشنبه 12 آگوست موجودی آلومینیوم اولیه در انبارهای عمومی هشت منطقه اصلی مصرف در چین با 7000 تن افزایش هفتگی به 739 هزار تن رسید.

منبع:metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید