به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۰

افزایش بهای طلا در آخرین روز هفته

به گزارش  شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، پس از آنکه شاخص اطمینان مصرف‌کننده در ایالات متحده برای دوره ابتدایی ماه آگوست ضعیف‌تر از انتظارات اعلام شد، در پایان معاملات روز جمعه 13 آگوست (22 مرداد) قیمت طلا در بازار جهانی افزایش داشت. به این ترتیب برخی از تحلیل‌گران بر این باورند که در شرایط فعلی شانس کمتری وجود دارد که فدرال رزرو نرخ بهره را افزایش دهد یا روند خرید دارایی را متوقف کند.

روز جمعه طلای نقدی با 1.53 درصد یا 26.83 دلار صعود به 1779.34 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت بین 1749.87 و 1779.80 دلار بود.

روز دوشنبه و پس از انتشار آمار اشتغال بهتر از انتظار در ایالات متحده قیمت طلا در بازار جهانی افت قابل توجهی را تجربه کرد و در مقطعی به زیر 1700 دلار در اونس هم رسید. از آن پس و با اعلام اخبار جدید تدریجا بهبود قیمت طلا را شاهد بودیم.

مدیرعامل شرکت Circle Squared Alternative Investments می گوید: ” سقوط بازار طلا مقداری بیش از اندازه بود و واقعیت این است که محرک‌های اقتصادی در آمریکا و سایر نقاط دنیا ادامه خواهد داشت.”

اخیرا شاخص اطمینان مصرف‌کننده که توسط دانشگاه میشیگان منتشر شد نشان داد که این شاخص برای دوره ابتدایی آگوست در کف ده ساله قرار دارد. این امر می تواند از جمله تبعات احتمالی شیوع سریع کرونای دلتا در جهان باشد.

پس از انتشار این خبر شاخص دلار و بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا کاهش پیدا کرد و تقویت بازار طلا را تسهیل نمود. بهبود تقاضای فیزیکی طلا به خصوص در چین و هند از جمله عوامل دیگری است که از بازار این فلز گرانبها حمایت می‌کند.

تحلیل‌گر TD Securities می گوید: ” این امید وجود دارد که بهبود تقاضای طلا در هند ادامه پیدا کند و این امر از کاهش بیشتر بهای طلا جلوگیری می‌کند.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید