به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار فلزات

felez

پیش بینی بازار قوی آلومینیوم در ماه آگوست

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شانگهای متالز مارکت پیش‌بینی می‌کند که در آگوست امسال قیمت آلومینیوم در سطوح بالایی نوسان داشته باشد. قیمت آلومینیوم در بورس آتی شانگهای طی ماه ژوئیه روندی صعودی داشت و روز 31 ژوئیه موفق شد از مرز 20 هزار یوان در تن عبور کند. اما پس از آن مقداری اصلاح و کاهش قیمت را شاهد بودیم.

در مجموع طی ماه ژوئیه قیمت آلومینیوم نقدی در چین 5.7 درصد افزایش داشت ولی از شروع آگوست مقداری اصلاح قیمت را پشت سر گذاشتیم که نتیجه آن کاهش قیمت شمش آلومینیوم SMM A00 به سطح 19910 یوان در تن در روز 7 آگوست بود.

از نظر بنیادی محدودیت در مقدار مصرف برق در مناطق مغولستان داخلی، گوانگشی، گویژو و هنان و افزایش محدودیت مصرف برق در یونان چین می‌تواند مقدار عرضه آلومینیوم را کاهش دهد. هزینه برق مصرفی برای تولید آلومینیوم نیز روندی صعودی دارد.

در ژوئیه امسال چین 3.28 میلیون تن آلومینیوم تولید کرد که 5.06 درصد بیش از دوره مشابه سال گذشته است. اما میانگین روزانه تولید آلومینیوم چین 106 هزار تن بود که 1500 تن کمتر از ماه ژوئن می‌باشد. مجموع تولید آلومینیوم چین از ژانویه تا ژوئیه با 7.65 درصد رشد سالانه به 22.75 میلیون تن رسید.

اعمال محدودیت برای مصرف برق و محدودیت‌های تولیدی از ماه ژوئیه آغاز شد و وقوع سیل در هنان عامل دیگری بود که کاهش یا توقف تولید را در برخی از کارخانجات محلی به دنبال داشت. در ابتدای آگوست ظرفیت بهره برداری از کارخانجات تولید آلومینیوم چین معادل 38.53 میلیون تن در سال بود در حالی که ظرفیت موجود این کشور 43.68 میلیون در سال می‌باشد. به این ترتیب نرخ بهره‌برداری در این کارخانجات معادل 88.2 درصد محاسبه می‌شود.

فعالان بازار پیش‌بینی می‌کنند که مقدار موجودی آلومینیوم در انبارهای چین طی ماه آگوست روندی کاهشی داشته باشد و با توجه به محدودیت‌های تولیدی شانگهای متالز مارکت پیش‌بینی می‌کند که در این ماه بازار آلومینیوم در سطوح بالایی نوسان داشته باشد.

کاهش 5 درصدی بهای سنگ آهن در چین

روز جمعه 6 آگوست قیمت سنگ آهن 62 درصد وارداتی در چین کاهش قابل توجهی داشت. همچنین بهای میلگرد و کلاف گرم در چین نزولی گزارش می‌شود.

روز جمعه موجودی سنگ آهن در 35 بندر چین مجموعا 118.46 میلیون تن بود که در مقایسه با هفته قبل 2.24 میلیون تن کاهش داشت اما 12.24 میلیون تن بیشتر از یک سال قبل بود.

میانگین سنگ آهن تحویل شده از 35 بندر چین با 323 هزار تن افزایش در مقایسه با میانگین هفته قبل به 2.6 میلیون تن در روز رسید. ورودی سنگ آهن به بنادر تانگشان چین برای سومین هفته پیاپی کاهشی گزارش می‌شود در حالی که با بهبود وضعیت جوی مقدار خروجی سنگ آهن از این بندر افزایش داشته است. در نتیجه مقدار موجودی در دو بندر محلی تانگشان با 2.1 درصد کاهش به 28.51 میلیون تن رسید.

روز جمعه سنگ آهن 62 درصد وارداتی در بندر کینگ دائو چین با 9.1 دلار یا 5.01 درصد نزول به 172.4 دلار در تن رسید. سنگ آهن 65 درصد با 9.7 دلار یا 4.53 درصد نزول در 204.40 دلار در تن cfr بندر کینگ دائو گزارش شد. قیمت میلگرد فولادی در بازار داخلی چین با 2.77 درصد کاهش در سطح 5270 یوان در تن اعلام شد.

شانگهای متالز مارکت پیش‌بینی می‌کند که تدریجا مقدار تجدید موجودی کارخانجات فولاد کاهش یابد که در نتیجه آن روند کاهشی در موجودی سنگ آهن بنادر چین کمتر خواهد شد. بیشتر فولادسازان چینی تنها به اندازه نیاز سنگ آهن خریداری می کنند و سنگ آهن پیلبارا در بازار شاندونگ به قیمت 1175-1215 یوان در تن معامله شد.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید