به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰

سقوط مقطعی قیمت طلا به زیر ۱۷۰۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح دوشنبه قیمت طلا در بازار جهانی تا نزدیک کف 1690 دلار در اونس افت کرد اما دوباره موفق شد بخش زیادی از زیان خود را جبران کرده و تا محدوده 1740 دلار در اونس پیشروی کند.

ساعت 9:10 صبح دوشنبه طلای نقدی با 1.21 درصد یا 20.82 دلار بهبود به قیمت 1739.17 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1690.86 و 1765.76 دلار در اونس بود.

تحلیل‌گران افت اخیر قیمت طلا را به آمار قوی بازار کار در ایالات متحده و نگرانی از افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو نسبت می‌دهند. افزایش نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می‌برد.

به گفته تحلیل‌گر TD Securities قیمت طلا برای اولین بار از سال 2019 به بعد به زیر خط روند صعودی بلندمدت خود رسیده که این امر حد ضرر بسیاری از سرمایه‌گذاران را فعال کرده و فروش گسترده و کاهش بیشتر قیمت را به دنبال داشت.

در ژوئیه امسال کارفرمایان ایالات متحده بیشترین جذب نیروی کار را در یک سال اخیر داشتند و دستمزدها روندی افزایشی دارد. این تحولات به عنوان نشانه بهبود و قوت اقتصادی تلقی شده و برخی از اقتصاددان‌ها را به این باور رسانده که بهترین رشد اقتصادی در چهار دهه گذشته رقم خواهد خورد.

بعضی از مقامات فدرال رزرو آمریکا در صحبت‌های خود به افزایش زودتر از انتظار نرخ بهره و کاهش محرک‌های اقتصادی کرونا اشاره دارند و بهبود شرایط در بازار کار از جمله دلایلی است که این رویکرد را توجیه می‌کند. همین موضوع شاخص دلار را تقویت کرده و آن را به محدوده 92.8 واحد رسانده است.

سایر فلزات گرانبها نیز وضعیتی مشابه طلا دارند. نقره سقوط شدیدتری را تجربه کرد و در مقطعی با 7.5 درصد نزول به کف 22.5 دلار در اونس رسید. پلاتین با 1.5 درصد نزول در 965.5 دلار و پالادیوم با 0.2 درصد صعود در 2633.35 دلار در اونس مبادله شد.

منبع:msn

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید