به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱

کمبود عرضه آند مس در چین

طبق اعلام اداره کل گمرک چین این کشور در ژوئیه 2022 مجموعا 96 هزار تن آند مس وارد کرد که 8.86 درصد رشد ماهانه و 0.6 درصد رشد سالانه را نشان می دهد. با وجود این هنوز بازار داخلی چین با کمبود آند مواجه است. مجموع واردات آند مس چین از ژانویه تا ژوئیه با 25.93 درصد رشد سالانه به 720200 تن رسید.

زامبیا با 43 هزار تن عرضه آند مس در ژوئیه امسال بیشترین صادرات را به چین داشت که در مقایسه با ماه قبل 42.35 درصد رشد نشان می دهد.

به گزارش شانگهای متالز مارکت، به رغم بهبود شرایط لوجستیک در آفریقا در نیمه دوم سال، وضعیت حمل و نقل جاده ای و دریایی هنوز بدون اختلال نیست. برخی از معامله گران اعلام کرده اند که تنها می توانند سفارش های بلندمدت برای مس بلیستر را تحویل دهند و معاملات نقدی بسیار نادر است. در ماه مه معامله گران برای انتقال 10-20 هزار تن مس بلیستر از زامبیا به آفریقای جنوبی و سپس به چین کشتی های باربری را به خدمت گرفتند. در نتیجه واردات آند مس از زامبیا در ماه ژوئیه رشد قابل توجهی داشت.

از نظر واردات مس بلیستر نقدی در چین، اخیرا چند معامله گزارش شده است. از اواسط ماه مه نرخ تصفیه برای مواد اولیه نقدی وارداتی کمتر از قراردادهای بلندمدت بودکه از ماه ژوئن رواج زیادی داشتند.

با وجود این، کاهش سریع قیمت مس باعث شد که عرضه قراضه مس کاهش پیدا کند که نتیجه آن محدودیت در عرضه مس بلیستر تولید شده از قراضه بود. این در حالی است که انتظار می رود تقاضای این محصول افزایش یابد زیرا برخی از کارخانجات ذوب عملیات تعمیر و نگهداری دوره ای پیش رو دارند.

در بازار های خارجی، عرضه از آفریقا بطور کلی ضعیف گزارش می شود. LCS مشغول تعمیرات است در حالی که وضعیت حمل و نقل و لوجستیک در زامبیا هنوز در حال بهبود است. حادثه نشت بویلر در CCS باعث تشدید کمبود عرضه مس بلیستر شده است.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید