به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱

بازار طلا در کف یک ماهه

صبح دوشنبه 29 آگوست ( 7 شهریور) قیمت طلا در بازار جهانی کاهش داشت در حالی که صحبت های رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست جکسون هول نشان از عزم بیشتر فدرال رزرو برای پیگیری سیاست های پولی انقباضی و افزایش نرخ بهره دارد.

ساعت 10:30 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.87 درصد یا 15.12 دلار نزول در سطح 1723.48 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1721.73 و 1739.53 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.56 درصد صعود به 109.41 واحد رسیده است. این شاخص امروز در مقطعی به قله 20 ساله در 109.48 واحد رسید.

تحلیل گر ارشد سیتی ایندکس می گوید گرچه مومنتوم طلا کمتر شده اما بالاخره انتظار داریم که جریان سرمایه برای گرفتن پوشش اتفاق بیافتد. سرمایه گذاران فعلا بر روی نرخ بهره بالا تمرکز دارند.

روز جمعه جروم پاول، رئیس بانک مرکزی آمریکا در نشست بانک های مرکزی جهان گفت که فدرال رزرو هر چقدر که لازم باشد نرخ بهره را بالاتر می برد تا جلوی رشد گرفته شود و سپس بهره را آنقدر بالا نگه می دارد تا تورم کاهش پیدا کند. وی اذعان کرد که احتمالا این سیاست مقداری درد برای خانوارها و کسب و کارها به دنبال داشته باشد.

یکی از اعضای هیات مدیره بانک مرکزی اروپا گفت که بانک های مرکزی باید با قدرت برای مبارزه با تورم اقدام نمایند حتی اگر این کار اقتصادهای آنها را به رکود بکشد.

گرچه طلا غالبا به عنوان سپری در مقابل تورم خریداری می شود اما حساسیت زیادی به نرخ بهره دارد زیرا بهره بالاتر هزینه فرصت نگهداری طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره را بالا می برد. تحلیل گر سیتی ایندکس می افزاید: “احتمالا طلا به سمت 1700 دلار حرکت کند و جا برای افت بیشتر تا 1680 دلار داریم. پیش بینی ما این است که نزدیک 1680 دلار تقاضا برای خرید اضافه و قیمت طلا تا 1750 دلار تقویت شود.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید