به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

کاهش مازاد عرضه و احتمال بهبود قیمت آلومینیوم در چین

با وجود افت و خیز زیاد و نوسانات نسبتا شدید قیمت آلومینیوم در یک ماه گذشته، قرارداد آتی آلومینیوم در بورس شانگهای ماه مه را بدون تغییر نسبت به آغاز ماه و در سطح 20795 یوان در تن خاتمه داد. قیمت های نقدی آلومینیوم نیز اصولا تغییر چندانی نداشتند و تنها 20 یوان در تن بالاتر از آغاز ماه بودند.

در زمینه تحولات کلان اقتصادی، روز 30 مه دولت چین یک کنفرانس تصویری با موضوعیت حمایت ملی از بازارهای مالی و تثبیت اوضاع اقتصادی با تاکید بر اجرای سیاست های محرک اقتصادی و تقویت جو در بازار فلزات برگزار کرد.

از نظر بنیادی و سمت عرضه نرخ رشد عرضه آلومینیوم در بازار داخلی چین طی ماه مه کاهش پیدا کرده و طبق برآورد اولیه شانگهای متالز مارکت سطح بهره برداری از ظرفیت تولید کارخانجات آلومینیوم در چین طی این ماه با 130 هزار تن افزایش ماهانه به حدود 40.6 میلیون تن رسیده است.

روز 30 مه مجموع موجودی شمش آلومینیوم در انبارهای عمومی در هشت بازار اصلی چین با 14 هزار تن کاهش هفتگی به 923 هزار تن رسید. بیشترین کاهش سطح موجودی ها به مناطق ووشی و فوشان مربوط می شد. موجودی بیلت آلومینیومی در بازار داخلی چین با 1700 تن افزایش هفتگی به 131800 تن رسید.

در مجموع با کاهش سرعت رشد عرضه آلومینیوم و حرکت شانگهای به سمت از سرگیری کامل عملیات تولید توسط کارخانجات در کنار بهبود تقاضا و مصرف صنایع پایین دستی، جو کلی بازار بهبود داشته است. شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که در کوتاه مدت قیمت آلومینیوم نوسانی بماند در حالی که فعالان بازار توجه زیادی به روند کاهش موجودی ها و بهبود تقاضا دارند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید