به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
چهارشنبه, ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی تقاضای ضعیف و افزایش عرضه مس در چین

در چین شرکت های تولیدکننده و معامله گران مس بطور گسترده ای به فروش و عرضه موجودی خود روی آورده اند. علت افزایش گرایش به فروش این است که بسیاری از فعالان بازار پیش بینی می کنند افق تقاضای صنایع مختلف در چین نزولی باشد. همین دیدگاه درباره تقاضای فولاد، آلومینیوم و سایر کالاها نیز وجود دارد.

از اواسط سال 2020 تا پایان سال 2021 خریداران چینی با تقاضای انبوهی که ایجاد کردند موفق شدند قیمت فلزات را به سمت بالا سوق دهند. اما به نظر می رسد که اشتهای غول اقتصادی چین برای سنگ های معدنی و فلزات کمتر شده و در این شرایط بسیاری از شرکت ها و معامله گران سعی دارند سطح موجودی خود را کاهش دهند.

از ماه مارس امسال و با شیوع دوباره کرونا در چین که محدودیت های زیادی را به دنبال داشت، قیمت فلزات اساسی در این کشور تحت فشار قرار گرفت زیرا تقاضا برای فلزات در صنایع مختلف از تولید خودرو رگفته تا لوازم خانگی کاهش پیدا کرد.

روند قیمت ها در بازار آتی فلزات به خوبی این فشار فروش را نشان می دهند. منحنی قیمت های آتی برای آلومینیوم، روی، میلگرد فولادی و سنگ آهن نشان می دهد که احتمالا قیمت این محصولات تا پایان سال 2022 روندی کاهشی را دنبال خواهد کرد.

ضعف در بخش ساختمان که حدودا نیمی از کل تقاضای فولاد و حدود 30 درصد از تقاضای آلومینیوم چین را به خود اختصاص می دهد از جمله عواملی است که جو منفی را در بازار تشدید کرده و بسیاری از شرکت های تولیدی و معامله گران را به سمت فروش موجودی خود هدایت کرده است. در این شرایط عرضه موجودی انبارها باعث می شود که قیمت ها در بازار داخلی چین افت بیشتری داشته باشد و موجودی کمتری برای فروش به مشتریان نهایی نگهداری شود.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید