به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۲۴ مرداد ۱۴۰۱

کاهش بهای طلا با تقویت شاخص دلار و بحث افزایش نرخ بهره دلار

صبح دوشنبه 15 آگوست قیمت طلا در بازار جهانی کمی کاهش داشت که علت اصلی آن افزایش شاخص دلار و همچنین پیش بینی افزایش بیشتر نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا به منظور کنترل تورم می باشد.

ساعت 9:40 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.46 درصد یا 8.23 دلار نزول به 1794.22 دلار در اونس رسید. دامنه تغییرات قیمت طلا تا این ساعت بین 1793.71 و 1802.32 دلار بود. شاخص دلار با 0.11 درصد افزایش در سطح 105.74 واحد قرار دارد. شاخص دلار ارزش دلار آمریکا را در مقابل سبدی از شش ارز خارجی نشان می دهد. این شاخص در یک ماه گذشته 1.51 درصد افت داشته اما از ابتدای سال جاری 10.18 درصد رشد را تجربه کرده است.

اقتصاددان ارشد ACY Securities می گوید: “به نظر می رسد بازار طلا در این مقطع نیاز به مقداری تثبیت و اصلاح داشته باشد که ممکن است یکی دو هفته زمان ببرد و پس از آن می تواند دوباره به سمت 2000 دلار حرکت کند. برخی از سرمایه گذاران مجبورند برای جبران زیان سایر دارایی های پرتفوی خود اقدام به فروش و شناسایی سود در بازار طلا کنند. احتمالا طلا در محدوده 1785 دلار حمایت شود. با وجود این کاهش بیشتر قیمت زیر 1760 دلار نیز ممکن است که در این صورت یک فرصت بسیار عالی برای خرید بلندمدت خواهیم داشت.”

روز جمعه رئیس فدرال رزرو ریچموند گفت که برای کنترل تورم خواهان افزایش بیشتر نرخ بهره است. سرمایه گذاران منتظر اعلام جزئیات نشست قبلی فدرال رزرو هستند که قرار است روز چهارشنبه منتشر شود و احتمالا سرنخ هایی از نحوه افزایش نرخ بهره در آینده خواهد داشت. در معاملات آتی صندوق های فدرال 44.5 درصد افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره و 57.5 درصد افزایش 0.5 درصدی نرخ بهره برای نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو در قیمت ها لحاظ شده است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید