به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۱۶ مهر ۱۴۰۱

چشم انداز بازار ١۶ ام مهرماه ١۴٠١

 

عملکرد بازار سهام در آخرین روز هفته ای که گذشت یعنی سه شنبه که به لطف تعطیلی چهارشنبه آخرین روز معاملاتی هفته نام گرفت باز هم ادامه دهنده مسیر نزولی خود بود و حرکت چشمگیری را در طرف تقاضای آن شاهد نبودیم. این در حالی بود که آمار و ارقام حاکی از این میباشد که اکثریت بازار یعنی ۷۲ درصد آن در رنج منفی معامله شدند و همچنین قدرت در تشکیل صفوف فروش بود تا خرید.

 تاثیر نزدیک به سه هزار واحدی منفی میدکو در شاخص کل باعث شد تا این شاخص با نزدیک به ۵۰۰۰ واحد افت نسبت به روز گذشته خود در عدد یک میلیون و سیصد و سیزده هزار واحد قرار بگیرد و به حمایت مهم یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی خود یک قدم دیگر نزدیک شود . شاخص هم وزن هم با اینکه عملکرد بهتری نسبت به شاخص کل داشت اما نتوانست رنگ سبز بر تن کند و در نهایت همسو با شاخص کل عملکرد و با ۸۰۰ واحد افت در جایگاه ۳۸۰ هزار واحدی به کار خود پایان داد.

 ارزش معاملات هم همانند روزهای گذشته چنگی به دل نزد و همچنان بسیار ضعیف و در کف سه ماهه خود به کار ادامه می‌دهد . ۱۷۹۰ میلیاردتومان آمار ضعیف این معیار مهم برای بازار روز سه شنبه بود حجم معاملات هم تقریباً نسبت به روزها و هفته‌های گذشته روند خنثی را در پیش گرفت و ۱۰ میلیارد برگ سهم را از خود به جا گذاشت.

 همانطور که از نقشه بازار و معاملات مربوط به گروه ها و صنایع مختلف پیداست باز هم توجه فعالین بازار به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت بود، این وضعیت در شرایطی رخ می دهد که سهامداران چشم اندازشان نسبت به بازار خوب نیست و در سهام سرمایه گذاری نمی کنند و رقم به نسبت با اهمیت ۲۷۰ میلیارد تومان برآیند ورود پول سهامداران خرد به این صندوق ها برای پوشش ریسک خود بود. در مقابل ۱۸۵ میلیارد تومان پول ، خروج از سهم های بازار سرمایه تصمیم سهامداران بود که بیشتر این میزان از سهم های بزرگ صورت گرفت.

 در رابطه با چشم انداز بازار امروز میتوان در کنار کاهش قیمت طلا و جهش کامودیتی ها به دنبال بازگشت چین به میدان به بازار امروز امیدوار بود . البته افزایش نرخ بهره در سطح جهانی و کشورهای مانند استرالیا و نیوزلند می تواند نگران کننده باشد اما به طور کلی با توجه به حمایت پارلمان اروپا در رابطه با از سرگیری مذاکرات برجام میتوان خوش بین بود و بازار متعادل مثبتی را برای امروز متصور بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید