به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۱۲ مهر ۱۴۰۱

رالی طلا با عقب نشینی دلار و بازده اوراق خزانه آمریکا

روز دوشنبه 3 اکتبر ( 11 مهر) قیمت طلا در بازار جهانی بیش از 2 درصد جهش داشت. تضعیف شاخص دلار و کاهش بازده اوراق خزانه از جمله دلایل تقویت بازار طلا بود. رسیدن طلا به کف قیمتی باعث شد که سرمایه گذاران از فرصت خرید استفاده کنند. همچنین روز گذشته رالی بازار نقره را شاهد بودیم که می توان آن را بهترین عملکرد روزانه نقره از اواخر 2008 دانست.

ساعت 7:30 صبح روز سه شنبه 12 مهر طلای نقدی تقریبا بدون تغییر در سطح 1699.88 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1692.95 و 1702.40 دلار در اونس بود. نقره با 8.8 درصد جهش به 20.67 دلار در اونس رسیده که بالاترین سطح از اواسط آگوست محسوب می شود.

رئیس بخش معاملات در US Global Investors می گوید: “تقریبا در کل ماه سپتامبر وضعیت بازار طلا ضعیف بود. اکنون افراد دنبال فرصت هستند. با توجه به افت قیمت طلا به خصوص خریدارانی که دید بلندمدت ندارند فرصت خوبی را رصد کردند زیرا در کف طلا می خرند و در طول رالی می فروشند.”

تضعیف شاخص دلار از جمله عوامل تقویت بهای طلا بود زیرا طلا به دلار قیمت گذاری می شود و تضعیف آن طلا را برای خریداران سایر ارزها ارزان تر می کند. بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا به کمترین سطح در یک هفته اخیر رسیده و این امر نیز از طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره حمایت می کند.

به گفته تحلیل گران، طلا حمایت خوبی داشته زیرا مقدار نزول آن کمتر از کلیت بازار بود. همچنین برخی از فعالان بازار بر این باورند که احتمالا فدرال رزرو آمریکا روند افزایش نرخ بهره را کندتر خواهد کرد. چنین تصمیمی قطعا از بازار طلا حمایت می کند. تحلیل گر کیتکو متالز می گوید: “برای اینکه خریداران در موضع بهتری قرار بگیرند لازم است طلا بالای 1700 دلار بسته شود. حتی در این صورت هم تصویر تکنیکی بازار طلا بهبود قابل توجهی نخواهد داشت و فعلا اونس طلا بطور کلی نزولی است.”

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید