به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۱۸ مهر ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار ۱۸ ام مهرماه ۱۴۰۱

بازار دیروز هم مطابق با انتظار پیشروی کرد و شاهد حجم سنگین عرضه ها بود که در گروه‌هایی مانند خودرویی ها ، پتروشیمی ها و شرکت های چند رشته‌ای به وضوح می توانستیم این وضعیت را نظاره گر باشیم. ریسک سیاسی که چند روزی هست بیشترین تاثیر را بر حال و روز بازار سرمایه و شرکت‌های فعال در آن دارد این بار هم اصلی ترین نقش را بازی کرد و باعث ریزش شاخص کل به میزان ۱۱ هزار واحد شد که منجر به رسیدن عدد این شاخص به عدد یک میلیون و سیصد و پنج هزار واحد شد که شاهد نزدیکتر شدن عدد شاخص به محدوده حمایت تکنیکالی یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد می باشیم.
البته به نظر می‌رسد با وضع موجود در کشور و ناآرامی های به وجود آمده این حمایت هم بی تاثیر باشد و بازار به مسیر نزولی خود ادامه دهد . شستا با حدود هزار واحد تاثیر منفی اثرگذارترین نماد دیروز بر روی شاخص کل بود .
شاخص هم وزن هم به نسبت سنگین ریخت تا با ایجاد همگرایی با شاخص کل به منفی شدن هر چه بیشتر بازار بیفزاید، ۵۵۰۰ واحد ریزش در این شاخص عملکرد ضعیف سهم های کوچک بازار سرمایه بود. سایر آمار بازار سرمایه در روز جاری نیز چنگی به دل نزد و همانند روزهای گذشته ضعیف ظاهر شد که در ادامه به بررسی آنها خواهیم پرداخت:

ارزش معاملات چند وقتی هست که در کف خود در بازه سه ماهه گذشته مشغول نوسان میباشد و دیروز هم در حوالی ۲۲۰۰ میلیارد تومان بود .
حجم معاملات هم آمار مشابهی با آن را دارد و در حوالی کف سه ماهه خود به سر می‌برد و ۸میلیارد برگ سهم آماری بود که این معیار از خود به جا گذاشت.

با نگاهی به نقشه بازار در میابیم که دیروز هم مانند روزهای منفی گذشته بازار، اقبال به سمت صندوق‌های با درآمد ثابت بود؛ ۳۶ میلیارد تومان پول از جانب سهامداران حقیقی به این صندوق ها تزریق شد اما عجیب ترین و دلسرد کننده ترین آمار دیروز متعلق به برایند ورود و خروج پول حقیقی به بازار بود . چیزی نزدیک به ۷۰۰ میلیارد تومان پول در معاملات روز جاری از بازار سرمایه خارج شد . اندک پول های موجود در بازار نیز به نظر می‌رسد که توسط سهامداران حقیقی در حال نقد شدن می باشند و این است تاثیر ریسک سیاسی و بی اعتمادی به دولت.

در رابطه با چشم انداز بازار امروز نیز انتظار می‌رود تا زمانی که ناآرامی های درون کشور و ریسک به وجود آمده به واسطه آن در جهت سرمایه گذاری برطرف نشود همچنان شاهد ادامه روند کاهشی بازار باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید