به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

پیش بینی گلدمن از افزایش قیمت نفت خام

تحلیل گران بانک گلدمن پیش بینی می کند که از نیمه دوم 2022 تا نیمه اول سال آینده قیمت نفت خام برنت با 10 دلار افزایش به محدوده 135 دلار در هر بشکه برسد. آنها کسری ساختاری در عرضه را به عنوان دلیل افزایش بهای نفت خام مطرح می کند.

تحلیل گران این بانک معتقدند که لازم است قیمت نفت خام به محدوده پیش بینی شده برسد تا در اواخر سال 2023 عرضه نفت به سطح تعادلی افزایش پیدا کند.

مازاد کسری که به دلیل عوامل سیاسی از طریق افزایش عرضه نفت از ذخایر استراتژیک و محدودیت های کرونا در چین ایجاد شده بود تدریجا برطرف شده و تقاضای چین برای نفت رو به افزایش است. از سوی دیگر صادرات نفت روسیه به دلیل تحریم های اتحادیه اروپا مقداری کاهش نشان می دهد. اخیرا مقامات اتحادیه اروپا با تحریم واردات نفت خام از روسیه موافقت کردند که از پایان سال 2022 اجرایی خواهد شد. هدف از آن توقف 90 درصد از واردات نفت خام روسیه به 27 کشور اروپایی می باشد.

گلدمن پیش بینی می کند که تولید نفت خام روسیه تا پایان سال جاری از 10.8 میلیون بشکه به 9.8 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. برآورد می شود که تولید نفت روسیه تا پایان سال 2023 دوباره تا محدوده 10 میلیون بشکه در روز افزایش پیدا کند.

در تحلیل گلدمن آمده است: “در سمت تقاضا، برآورد کاهش رشد اقتصادی در جهان به اندازه ای نیست که بتواند عرضه و تقاضا را در قیمت های فعلی به توازن برساند. در نتیجه به اعتقاد ما قیمت نفت می بایست افزایش بیشتری داشته باشد تا سطح پایین موجودی نفت خام را اصلاح نماید.”

صبح چهارشنبه قیمت نفت خام برنت با 0.24 درصد صعود به 120.86 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام برنت در یک سال گذشته 67.74 درصد رشد داشته است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید