به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۲ خرداد ۱۴۰۱

افزایش محدود قیمت طلا در بازار جهانی

صبح پنجشنبه 9 ژوئن ( 19 خرداد) قیمت طلا در بازار جهانی کمی افزایش داشت در حالی که نگرانی از کاهش رشد اقتصادی در جهان باعث شده تقاضای خوبی را برای این فلز گرانبها شاهد باشیم. البته سرمایه گذاران نگاهی به جلسه این ماه فدرال رزرو دارند که می تواند به افزایش نیم درصدی نرخ بهره دلار بیانجامد.

ساعت 9:20 صبح پنجشنبه طلای نقدی با 0.11 درصد یا 2.07 دلار صعود به 1854.98 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1850.76 و 1855.40 دلار در اونس بود.

مدیر بخش معاملات فلزات در های ریج فیوچرز می گوید: “ذهنیت مثبتی را در بازار طلا شاهد هستیم. اکنون تمرکز بازار بر امار تورم آمریکا است که روز جمعه اعلام می شود. اینکه آیا تورم در حال کاهش است و یا اینکه به روند افزایشی خود ادامه می دهد اهمیت زیادی خواهد داشت.” به اعتقاد وی فدرال رزرو آمریکا نسبت به افزایش نرخ بهره برای کنترل تورم متعهد است و از این جهت تهدیدی برای بازار طلا به شمار می رود.

رئیس خزانه داری آمریکا گفت که نرخ تورم سالانه این کشور به 8 درصد رسیده که غیرقابل قبول است. به اعتقاد او هدف تورم می بایست 2 درصد باشد. گرچه طلا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اما افزایش نرخ بهره و رشد بازده اوراق خزانه به عنوان رقیبی برای بازار طلا عمل می کند و ضمن تقویت شاخص دلار می تواند فشار نزولی را در بازار طلا ایجاد کند. تحلیل گر ارشد کارگزاری OANDA معتقد است که نگرانی از کاهش رشد اقتصادی جهان و کاهش ریسک پذیری باعث شده که طلا با جریان ورودی سرمایه مواجه باشد. رشد اخیر قیمت طلا در حالی اتفاق می افتد که بازده اوراق خزانه افزایشی بوده و شاخص دلار نسبتا قوی است.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید