به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱

پیش بینی تداوم هزینه بالا برای تولید آلومینیوم در چین

با توجه به افزایش قیمت انواع حامل های انرژی از جمله زغالسنگ حرارتی و به تبع آن با افزایش هزینه برق، بهای تمام شده کارخانجات ذوب آلومینیوم افزایش داشته است. البته با توجه به رشد قیمت ها حاشیه سود تولیدکنندگان مقداری بهبود نشان می دهد.  

به گزارش شانگهای متالز مارکت، بهای تمام شده برق برای کارخانجات ذوب این کشور نسبتا پایدار بوده زیرا تعرفه برق مصرفی از شبکه برای آنها بصورت ماهیانه تسویه می شود. قیمت محصولات کمکی هم تغییر چندانی نداشت. در مجموع بهای تمام شده کارخانجات ذوب چین نسبت به یک هفته قبل 102 یوان افزایش داشت و به 17913.8 یوان در تن رسید.

این در حالی است که میانگین قیمت فروش آلومینیوم A00 در بازار نقدی چین 18860 یوان در تن بود. در این شرایط سود کارخانجات ذوب از 338 یوان در تن به 946 یوان در تن افزایش پیدا کرد. با توجه به گذر از نقطه اوج مصرف برق و کاهش در عرضه زغالسنگ حرارتی، بعید است که در آینده نزدیک قیمت برق کاهش داشته باشد. البته احتمال کاهش جزئی قیمت آلومینا وجود دارد. بنابراین در مجموع شانگهای متالز مارکت پیش بینی می کند که بهای تمام شده برای کارخانجات ذوب آلومینیوم چین همچنان در سطوح نسبتا بالایی باقی بماند.

روز دوشنبه 29 آگوست موجودی شمش آلومینیوم در انبارهای عمومی هشت بازار اصلی چین با 3000 تن افزایش نسبت به پنجشنبه گذشته به 682 هزار تن رسید. لازم به ذکر است که این موجودی ها در مقایسه با دوره مشابه سال گذشته 71 هزار تن کاهش نشان می دهد. افزایش مقطعی موجودی آلومینیوم در چین را به بالا بودن سطح قیمت فروش در طول هفته گذشته نسبت می دهند که باعث شد خریداران گرایش کمتری به ثبت سفارش نشان دهند. با افزایش بهای آلومینیوم به محدوده 19 هزار یوان در تن مشتریان در صنایع پایین دستی تمایل کمتری به خرید نشان می دهند.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید