به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۷ شهریور ۱۴۰۱

چشم‌انداز بازار هشتم شهریور ۱۴۰۱

بازار سرمایه روز متعادلی را پشت سر گذاشت .

امروز کمی از فشار تقاضا بر روی سهم های کوچک کاسته شد و بزرگان  بازار نیز متعادل بازار را به پایان رساندند.

 صنایع برجامی نیز روز متعادلی را پشت سر گذاشتند اما زراعتی ها با تقاضای بسیار خوبی مواجه شدند ، کانی های غیرفلزی برعکس زراعتی ها برتری عرضه نسبت به تقاضا را تجربه کردند.

 برآیند تمامی معاملات امروز بازار سرمایه باعث رشد شاخص کل به میزان هزار واحد شد و سرانجام عدد یک میلیون و 445 هزار واحد را به عنوان حسن ختامی بر معاملات امروز به ثبت رسانید. باز هم در ادامه رشد شاخص هم وزن در ادامه توجه بازار به سهام کوچک 2000 واحد رشد نتیجه کار امروز شاخص هم وزن بود. 

فولاد و فملی به علت چشم انداز ضعیف از رشد فلزات اساسی ، در جهت منفی تاثیر گذار ترین نمادهای امروز بازار بودند.

 ارزش معاملات خرد هم نسبت به چند روز گذشته خود قدری عقب نشست  و ۳۱۲۷ میلیارد تومان را ثبت کرد .

این کاهش آن می توان متاثر از روند طولانی جلسات احیای برجام دانست. هرچقدر این مذاکرات طولانی تر شود روند فرسایشی آن بیشتر خواهد شد.

 حجم معاملات همچنان با ثبات مانده و تغییر روند محسوسی را پیش روی خود ندیده و عدد ۱۱ میلیارد را از خود بر جای گذاشت .

حدود دو هفته ای میباشد که عدد حجم معاملات بین ۱۱ و ۱۲ میلیارد در حال نوسان می باشد

 نکته مثبت بازار امروز نسبت به روز گذشته کاهش خروج پول سهامداران خرد از بازار بود.

 ۱۷ میلیارد تومان خروج پول از جانب سهامداران خرد بازار در تاریخ امروز رقم خورد. البته هیچ گاه نمی توان از خروج پول از بازار به عنوان نکته مثبت یاد کرد اما  قسمت مثبت آن ضعیف تر شدن این روند بود.

در کنار خروج پول از بازار سرمایه شاهد ورود پول به صندوق های درآمد ثابت بودیم ، ۱۰۱ میلیارد تومان پول حقیقی به صندوق‌های با درآمد ثابت وارد شدند

 در رابطه با تحلیل بازارهای جهانی نیز :

مس با کاهش موجودی خود روبرو می باشد به طوری که این سطح پایین تر از6 سال گذشته خود می باشد ، از این رو می‌توان گفت  این کاهش ذخایر مس منجر به کاهش عرضه و به تبع آن افزایش قیمت آن در سطح جهانی شود .

قیمت نفت اما به روند افزایشی خود ادامه داد و تحت تاثیر انتظار برای کاهش تولید اوپک به علت جلوگیری از شکستن شدن قیمت ها و افزایش تقاضا در بحبوحه‌ی گرانی گاز ، نفت وست تگزاس به ۹۴ دلار در هر بشکه رسید توافق برجام می تواند انفجاری باشد  در تقویت طرف عرضه نفت که به احتمال زیاد به دنبال این توافق و ورود مجدد ایران به بازار نفت کاهش چشمگیری در این محصول را شاهد خواهیم بود.

 در بازارهای موازی نیز :

 کریپتوها که پس از ریزش ۲ تریلیون دلاری مارکت خود وارد مسیر رشد و جبران ریزش خود شده بودند ، با ورود بیت کوین به کانال ۱۹ هزار دلاری در ادامه افت قیمت های خود شاهد کاهش مارکت خود به کمتر از یک تریلیون دلار بودند.

 در پایان نیز در رابطه با چشم انداز بازار فردا میتوان صنایع برجامی را در انتظار خبرهای برجامی متعادل ارزیابی کرد ، اما به دنبال عدم تصویب افزایش مجدد نرخ بهره بانکی تصور بازار رشدی از روز آتی به دور از انتظار نخواهد بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید