به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۸ شهریور ۱۴۰۱

بهبود قیمت طلا با عقب نشینی شاخص دلار از قله ۲۰ ساله

صبح سه شنبه 30 آگوست ( 8 شهریور) قیمت طلا در بازار جهانی بهبود داشت و در مقطعی تا 1740 دلار پیشروی کرد در حالی که شاخص دلار آمریکا از قله های 20 ساله عقب نشست. البته رویکرد فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره به بهای رکود اقتصادی باعث شده که بازار طلا همچنان تحت فشار باشد.

ساعت 9:30 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.22 درصد یا 3.9 دلار نزول در سطح 1735.87 دلار در اونس معامله می شود. دامنه تغییرات قیمت تا این ساعت بین 1734.12 و 1740.51 دلار بود. شاخص دلار آمریکا با 0.12 درصد نزول درسطح 108.71 واحد قرار دارد. دیروز این شاخص به قله 20 ساله در 109.48 واحد رسیده بود.

پیام روسای بانک های مرکزی در کشورهای غربی مشخص و واضح است: تورم افسارگسیخته اینجاست که بماند و برای رام کردن آن لازم است اقدامات دشواری صورت گیرد که می تواند به رکود اقتصادی، از بین رفتن فرصت های شغلی و شوک در بازارهای نوظهور و در حال توسعه منجر شود.

طلا به عنوان سپری در مقابل تورم و همچنین عدم اطمینان سیاسی و اقتصادی مصرف می شود اما بالا رفتن نرخ بهره هزینه فرصت نگهداری طلا را بالا می برد زیرا بهره ای به طلا تعلق نمی گیرد.

روز دوشنبه رئیس بانک فدرال رزرو مینیاپلیس آمریکا گفت که سقوط بازارهای سهام ایالات متحده پس از صحبت های جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، نشان می دهد که سرمایه گذاران می دانند بانک مرکزی در مقابله با تورم عزم جدی دارد.

بازارهای مالی اکنون 75 درصد افزایش نرخ بهره دلار در جلسه ماه سپتامبر را تقریبا قطعی تلقی می کنند. موجودی طلا در بزرگترین ETF طلای جهان یعنی SPDR Gold Trust با 0.38 درصد کاهش در روز دوشنبه به 980.61 تن رسید.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید