به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
دوشنبه, ۶ دی ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۷ دی ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، بازار امروز همانطور که پیش‌بینی می‌شد با نزدیک شدن به محدوده 1 میلیون و 400 هزار واحدی با افزایش قدرت فروشندگان همراه بود و در کل رفتار بازار بد نبود و شاهد رشد حجم و ارزش معاملات بودیم و روند فروش شدیدی نداشتیم.
با فاصله گرفتن سهام بازار از کف خود و مثبت شدن رنگ شاخص، تحلیل افراد به این سمت می‌رود که بازار رفت و دیگر الان نخرم جا می‌مانم در حالی که چنین نیست و توصیه می‌گردد کمی صبر داشته باشیم چرا که مثلا از لحاظ تکنیکالی سهام بزرگ به مقاومت خود نزدیک هستند و بازار برای رشد نیازمند نقدینگی و پول پر قدرت حقیقی است که هنوز از آن خبری نیست و لازمه ورود پول پر قدرت حقیقی، جلب اعتماد و ایجاد ثبات و شفافیت و پیش‌بینی پذیر بودن آینده اقتصاد است، لذا پیش‌بینی ‌می‌گردد سهام در همین محدوده‌ها به کف سازی و درجا زدن بپردازند و گاهی هم با اندکی رشد حجم عرضه بنا به ترس از گذشته شدت یابد.
برخی از کارشناسان معتقدند که مثبت شدن بازار بیشتر نگاه دستوری و حمایتی مجموعه حاکمیتی بوده تا نگاه بنیادی و ارزنده بودن. بحث‌ها و تنش‌هایی از قبیل استیضاح وزیر اقتصاد و عدم وجود راهکار مناسب مجموعه وزارت اقتصاد برای بازار سرمایه باعث شدند دستوراتی از نهادهای نظارتی به صندوق‌ها و بازار گردان‌ها ارسال گردد.
در ادامه این دستورات باعث شد بازار تکانی بخورد اما این نمی‌تواند خیلی دوام داشته باشد و بازار هنوز با ابهام بودجه 1401 مواجه است و بحث قیمت‌گذاری دستوری و نرخ خوراک نامشخص بوده و مفروضات بودجه براساس توافقات برجام نوشته شده است و نتایج خود آن هم مشخص نیست. در نتیجه این ابهامات فضای بازار سرمایه را کماکان مه آلود باقی نگه داشته و موجب تا شده تا روزی هم که شاخص مثبت است بخشی از فعالان اقتصادی و کدهای حقیقی فرصت را غنیمت شمارند و از بازار خارج شوند. در نتیجه ممکن است تا زمانی که این ابهامات زدوده نشده‌اند بازار به افت و خیزهای خود ادامه دهد و در کوتاه مدت سخت باشد بازار روند صعودی مهمی به خود بگیرد.
برای بازار فردا پیش‌بینی می‌گردد روند ابتدایی بازار فردا ادامه دهنده روند انتهایی بازار امروز و نزولی باشد اما با توجه به قرار داشتن بازار در محدوده حمایتی خود و رشد ارزش معاملات نسبت به روزهای گذشته تقاضا رفته رفته افزایش پیدا کند.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید