به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۷ دی ۱۴۰۰

گزارش تحلیلی بازار طلا

صعود طلا به قله یک ماهه

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، صبح سه شنبه 28 دسامبر ( 7 دی) قیمت طلا در بازار جهانی نزدیک به قله یک ماهه نوسان دارد هر چند که کاهش نگرانی از اثرات اقتصادی اومیکرون و آمار مثبت خرده فروشی در آمریکا تقاضا برای دارایی های پرریسک را بهبود بخشیده است.

ساعت 10:15 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.08 درصد یا 1.52 دلار صعود به قیمت 1813.84 دلار در اونس معامله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1807.18 و 1814.12 دلار بود.

تحلیل گر ارشد کیتکو متالز پیش بینی می کند که آینده بازار طلا در سه ماه اول سال 2022 مثبت باشد. در این دوره تورم می تواند به عنوان مهمترین عامل حمایتی از بازار طلا عمل کرده و کف محکمی زیر قیمت ها ایجاد کند. او می گوید: “حمایت اصلی به نگرانی از تورم مربوط می شود. گرایش فدرال رزرو به حرکت جزئی در جهت سیاست های انقباضی نگرانی سرمایه گذاران در بازار طلا را کمتر کرده است.” طلا معمولا به عنوان سپری در مقابل تورم استفاده می شود اما افزایش سریع نرخ بهره ضمن تقویت بازده اوراق خزانه هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می دهد و می تواند از جذابیت نسبی طلا بکاهد.

تحلیل گر شرکت QCR می گوید: “گرچه دلار تقویت شده اما امروز فشار نزولی چندانی را در بازار طلا شاهد نبودیم.” به اعتقاد او از جمله علل این موضوع کمبود نقدینگی به دلیل تعطیلات کریسمس می باشد.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “گرچه این هفته بازار بطور کلی راکد بود، کمبود نقدینگی باعث می شود که حساسیت بازار بیشتر شود نوسانات بیشتری را در قیمت ها داشته باشیم.”

در میان سایر فلزات اساسی نقره بدون تغییر در 22.94 دلار، پلاتین با 0.7 درصد نزول در 967.43 دلار و پالادیوم با 0.1 درصد صعود در سطح 1950.24 دلار در اونس مبادله می شود.

ثبات طلا تحت تاثیر تقویت شاخص دلار و کاهش بازده اوراق قرضه

صبح دوشنبه 27 دسامبر قیمت طلا در بازار جهانی بالای 1800 دلار در اونس پایدار است در حالی که کاهش جزئی بازده اوراق خزانه آمریکا اثر تقویت شاخص دلار را خنثی کرده است.

ساعت 11:20 صبح دوشنبه طلای نقدی با 0.06 درصد یا 1.08 دلار صعود به قیمت 1808.48 دلار در اونس مبادله می شود. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1806.30 و 1811.85 دلار بود.

بازده اوراق خزانه 10 ساله آمریکا نسبت به جلسه قبل کمی کاهش پیدا کرده و این امر با کاهش هزینه فرصت نگهداری طلا به افزایش قیمت این فلز گرانبها کمک می کند. اما شاخص دلار از کف یک هفته ای خود فاصله گرفته و مقداری تقویت شده که این موضوع عاملی منفی برای بازار طلا به شمار می رود.

تحلیل گر کارگزاری OANDA می گوید: “طلا در محدوده 1815 دلار با مقاومت روبرو است و با توجه به رفتار گذشته آن انتظار می رود در این محدوده افزایش قیمت طلا با مشکل مواجه باشد مگر اینکه این هفته شاخص دلار افت قابل توجهی داشته باشد.”

بازارهای سهام در آسیا عمدتا ضعیف هستند و با توجه به نزدیک شدن تعطیلات پایان سال حجم معاملات در بازار نفت خام پایین است.

تحلیل گر DailyFX می گوید: “تورم و پاسخ فدرال رزرو به آن مهمترین کاتالیزور بازار است که پیش بینی جهت گیری آینده بازار را با چالش مواجه می سازد.” او می افزاید که با وجود پایین بودن حجم معاملات در طول هفته “سطح پایین نقدینگی باعث می شود حساسیت بیشتری را به اخبار اقتصادی و سیاسی شاهد باشیم زیرا در بازارهای کم عمق نوسان پذیری افزایش پیدا می کند.” صبح امروز نقره با 1.1 درصد نزول به 22.70 دلار در اونس رسید. پالادیوم با 0.2 درصد کاهش قیمت در 1946.18 دلار در اونس و پلاتین با 2.2 درصد نزول در 953.56 دلار در اونس قرار گرفت.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید