به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۷ دی ۱۴۰۰

نزدیک شدن سال نو و تقاضای پایدار سنگاپور برای میلگرد فولادی

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در یک هفته گذشته تقاضای سنگاپور برای میلگرد وارداتی قوی بود و با وجود نزدیک شدن سال نو هنوز چند نفر از فعالان بازار هنوز در بازار نقدی حضور داشتند.

این مشتریان حاضرند در قیمت های حدود 710 دلار در تن cfr سنگاپور بر مبنای وزن تئوریک خرید داشته باشند. به گفته منابع مختلف در حال حاضر میلگرد خاور میانه ارزانترین عرضه ها را شامل می شود. یکی از فولادسازان خاور میانه حاضر است قیمت های در محدوده 710 دلار در تن cfr بر مبنای وزن تئوریک را برای تناژ دست کم 25-30 هزار تن بپذیرد.

همچنین عرضه کنندگان هندی برای میلگرد درجه کوره بلند می توانند قیمت 710 دلار در تن cfr سنگاپور را بپذیرند اما مشتریان سنگاپوری تمایل چندانی به خرید چنین محصولی نشان نمی دهند.

هفته گذشته یکی از فولادسازان بزرگ چینی میلگرد فولادی را به کره جنوبی در قیمت 745 دلار در تن cfr عرضه کرد. این قیمت معادل 775-780 دلار در تن cfr سنگاپور بر مبنای وزن تئوریک می باشد.

یکی از فولادسازان بزرگ ویتنام میلگرد درجه کوره بلند را به قیمت 700 دلار در تن فوب برای ارسال ماه مارس عرضه می کند اما با توجه به بالا بودن قیمت cfr خریداران تمایل زیادی به این عرضه نشان نمی دهند.

یکی از فروشندگان محلی در روز دوشنبه 27 دسامبر به فست مارکتس گفت: “بسیاری از خریداران موجودی کافی برای محموله های ارسال ژانویه و فوریه دارند و تنها به دنبال خرید برای محموله های ارسال مارس هستند.” به این ترتیب روز دوشنبه ارزیابی فست مارکتس برای قیمت میلگرد وارداتی سنگاپور معادل 710 دلار در تن cfr بر مبنای وزن تئوریک بود که در مقایسه با هفته گذشته 5 دلار در سقف دامنه کاهش نشان می دهد.

منبع: metalbulletin

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید