به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

پیش‌بینی بازار ۳۱ مرداد ۱۴۰۰

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، شاخص در آخرین روز کاری خود با 19 هزار واحد رشد به ارتفاع 1 میلیون و 500 هزار واحد دست یافت. طی روزهای معاملاتی اخیر با بازاری نوسانی اما رو به رشد رو به رو بوده‌ایم. این رفتار نوسانی شرایط بهتری را برای اهالی بازار رقم می‌زند چرا که منجر به رفتار هیجانی در بازار نخواهد شد و یک بازار نوسانی و وابسته به متغیرهای بنیادی شرایط و جو بهتری را برای اهالی بازار سرمایه رقم خواهد زد.
در روزهای گذشته این سهام شاخص ساز و کامودیتی محور بودند که مورد استقبال بازار قرار گرفتند که از دلایل آنان می‌توان به صندوق‌های حمایتی، افزایش نرخ دلار و رشد قیمت کامودیتی‌ها اشاره کرد. با توجه به وجود رابطه تقدم و تاخر، عدم ورود پول‌های خارج شده از صندوق‌های با درآمد ثابت طی روزهای کاری اخیر به بازار سهام، خروج نقدینگی طی یکسال اخیر و وجود مقاومت در محدوده 1میلیون و 520 هزار واحد پیش‌بینی می‌گردد که احتمالا این سهام کوچک بازار باشند که در ادامه مورد استقبال قرار می‌گیرند. ازلحاظ تکنیکالی نیز شاخص هم وزن تا محدوده 445 هزار واحد مقاومت خاصی ندارد اما شاخص کل در محدوده مذکور درگیر یک مقاومت خواهد بود و بایستی منتظر بمانیم و ببینیم یک استراحت کوتاه مدت در راه است یا با قدرت از آن عبور خواهد کرد، نمی‌توان در این باره نظری قطعی داد. با توجه به رشد اخیر بورس، خروج پول حقیقی طی 7 روز کاری اخیر، تأثیر قطعی برق و شرایط کرونا بر گزارشات ماهانه که هفته جاری منتشر خواهند شد سناریو استراحت محتمل‌ است. از سویی سیاست‌های متناقضی از نشست جولای فدرال رزرو شنیده شده که این تناقض و نااطمینانی از آینده ممکن است فعالان بازار را به سمت پیش‌خور کردن و اعمال سیاست‌های انقباضی سوق دهد و این امر مزیدی بر علت باشد که سناریو اصلاح رخ دهد اما در مقابل شاهد آن هستیم که سمت و سوی بازار توسط نرخ دلار تعیین می‌گردد و در بازار امروز در محدوده 27،500 در حال معامله هست.


برای هفته جاری پیش‌بینی می‌گردد صنایع ریالی از قبیل گروه‌های بانکی و خودرو که از بازار عقب‌ترند مورد توجه بازار قرار بگیرند. چرا که دو عقیده وجود دارد حمایت از سهام تازه رشد نکرده و حمایت از سهام برنده. فعالان قدیمی‌تر بازار به دنبال مفاهیم ارزش‌گذاری و ارزنده بودن سهام هستند و با رسیدن سهام به اهداف قیمتی، به دنبال خرید سهامی هستند که هنوز رشد خود را آغاز نکرده‌اند، احتمالاَ بهترین استراتژی نیز همین خرید سهام در کف قیمتی است. اما غیرحرفه‌ای‌ها به دنبال خرید سهام برنده هستند و هر چه قیمت سهام بالاتر می‌رود حاضر به خرید با قیمت بالاتر هستند لذا پیش‌بینی می‌گردد بازار به سهامی از قبیل بانکی و خودرویی استقبال بیشتری نشان دهد.


در انتها بایستی یادآوری کرد که توصیه شرکت معیار این است که حجم معاملات خود را کاهش دهید چرا که صنایع به نوبت رشد خواهند کرد و هر کدام پتانسیل و تهدیدهایی دارند که نمی‌توان گفت دقیقا چه چیزی در انتظار آنان است لذا تنوع در تعداد سهام در مجموع توصیه می‌گردد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید