به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

تثبیت طلا در محدوده ۱۷۸۰ دلار

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، روز جمعه قیمت طلا در بازار جهانی همچنان بین 1780 و 1790 دلار در اونس نوسان داشت در حالی که گسترش شیوع و تلفات کرونا در جهان از بازار این فلز گرانبها حمایت می‌کند. طلا به عنوان ابزاری در جهت حفظ ارزش پول در شرایط عدم اطمینان عملکرد نسبتا بهتری دارد.

در پایان معاملات روز جمعه طلای نقدی با 0.15 درصد یا 2.58 دلار صعود به قیمت 1781.77 دلار در اونس بسته شد. دامنه تغییرات قیمت بین 1776.80 و 1788.20 دلار در اونس بود. شاخص دلار آمریکا هم در قله 9 ماهه قرار دارد که این موضوع رشد بازار طلا را با دشواری همراه ساخته است.

تحلیل‌گر بانک بین‌المللی چین می‌گوید: “با توجه به نگرانی‌های مربوط به شیوع کرونا، طلا مقداری افزایش تقاضا را شاهد بوده است. اما با توجه به صحبت‌های فدرال رزرو درباره احتمال کاهش سیاست‌های انبساطی، آینده بازار طلا در کوتاه مدت مشخص نیست. همانطور که شاهد هستیم تقویت دلار مانعی برای افزایش بهای طلا است.”

روز جمعه بازارهای سهام در نقاط مختلف جهان برای پنجمین روز متوالی نزولی بود در حالی که شیوع کرونا ریسک‌پذیری بازار را کمتر کرده است. در این شرایط دلار آمریکا تقاضای بیشتری پیدا کرده و به قله نه ماه و نیمه خود رسیده است.

در هفته جاری جلسه سالانه فدرال رزرو آمریکا در جکسون هول را داریم که می تواند سیگنال‌های تازه ای به فعالان بازار بدهد. تحلیل‌گر DailyFX می‌گوید: “در حالی که به نشست جکسون هول نزدیک می‌شویم، احتمال دارد بخشی از افزایش اخیر قیمت طلا با چالش نزولی مواجه شود.” پالادیوم در 2314.28 دلار در اونس پایدار است. پلاتین با 0.5 درصد صعود روزانه به 978.5 دلار در اونس رسید. نقره با 0.1 درصد نزول در 23.20 دلار در اونس بسته شد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید