به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۳۰ مرداد ۱۴۰۰

کاهش بهای فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای

به گزارش شرکت مشاور سرمایه‌گذاری معیار، در پایان معاملات روز جمعه قیمت بیشتر فلزات اساسی در بورس آتی شانگهای (SHFE) نزولی بود. احتمال بحث و گفتگو درباره کاهش سیاست های انبساطی توسط بانک فدرال رزرو آمریکا در سال جاری به عنوان دلیل این روند مطرح می شود.

قرارداد آتی مس 0.47 درصد افت داشت، آلومینیوم 0.73 درصد صعودی بود، سرب  و روی به ترتیب 1.82 و 0.27 درصد نزولی بودند. قلع 3.89 درصد افت قیمت را تجربه کرد.

قرارداد آتی مس SHFE 2110 در بورس آتی شانگهای جلسه روز جمعه را با 0.47 درصد یا 320 یوان نزول به قیمت 67050 یوان در تن خاتمه داد. از نظر تحولات اقتصاد کلان، جزئیات نشست ماه گذشته فدرال رزرو آمریکا نشان داد که قرار است در سال جاری موضوع کاهش سیاست های انبساطی به بحث گذاشته شود. بهبود بازار کار و شرایط اقتصادی از جمله دلایلی است که باعث شده انتظار برای کاهش سیاست های انبساطی، افزایش نرخ بهره و کاهش خرید اوراق قرضه توسط بانک مرکزی آمریکا تقویت شود. این موضوع سبب شد بازار رفتار ریسک گریزانه تری در پیش بگیرد و با ایجاد جو ریسک گریزی بازارهای سهام تحت فشار باشند.

از سوی دیگر آمار مبتلایان به کرونا در جهان همچنان رو به افزایش است و احتمال دور جدید محدودیت های اقتصادی و اجتماعی در نقاط مختلف مطرح می شود.

قرارداد آتی آلومینیوم SHFE 2110 در بورس آتی شانگهای با 0.73 درصد صعود به قیمت 20110 یوان در تن بسته شد. روزهای چهارشنبه و پنجشنبه قیمت آلومینیوم در روند اصلاحی قرار داشت.

آتی سرب جلسه روز جمعه را با 1.82 درصد نزول پایان داد. آتی روی با 0.27 درصد یا 60 یوان نزول به قیمت 22440 یوان در تن بسته شد. از نظر بنیادی مقدار موجودی شمش روی در انبارهای هفت منطقه اصلی چین 6100 تن افزایش داشت.

منبع:metal

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید