به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
یکشنبه, ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۳۰ خرداد ۱۴۰۱

تحلیل بازار

پیش گشایش بازار امروز میزبان 58 نماد صف خرید با ارزش 377 میلیارد تومان و 59 نماد صف فروش به ارزش 334 میلیارد تومان بود.

بازار امروز در آغاز کار میزبان تقاضا برای گروه “بانکی” و “خرده فروشی” ها بود. صنعت “بیمه” اما پر عرضه ظاهر شد.
گروه “عرضه برق” و “شرکتهای چند رشته‌ای” متعادل مثبت و در مقابل گروه “فلزات اساسی” ، “خودرویی” و “سیمانی” ها متعادل منفی معامله شدند. تاثیر معاملات صنایع فوق و دیگر گروه ها باعث شد بازار امروز فضای متعادلی را تجربه کند به طوری که در پایان نیز شاخص کل با افت 1700 واحدی به عدد یک میلیون و 545 هزار واحد و شاخص هم وزن نیز با 182 واحد رشد به عدد 425 هزار واحد رسید.

◀️ تحلیل اخبار مرتبط

✔️ دلار به ۲۹ هزار تومان رسید دبیرکل کانون صرافان ایران گفت:بر اساس معاملات صورت گرفته، در حال حاضر نرخ ارز در بازار توافقی معادل هر دلار ۲۹ هزار تومان برای خرید صرافان و ۲۹ هزار ۳۰۰ تومان برای عرضه صرافان است.

✔️ دلار نیمایی نیز با کمی رشد 25400 قیمت گذاری شد.

✔️ در بازار رمز ارزها ، داده‌های ارائه شده توسط شرکت مارکت کپ نشان می‌دهد که بیت‌کوین با ارزش بازار ۳۹۰ میلیارد دلار، اکنون در رتبه ۱۶ قرار دارد و موقعیت خود را نسبت به دارایی‌های مالی سنتی معروف از دست داده است و از ۱۰ دارایی برتر جهان خارج شد.
با ادامه نزول قیمت‌ها، پیش‌بینی‌های بیشتری مبنی بر تسریع زیان‌ها وجود دارد و بیت‌کوین قبل از صعود مجدد احتمالا به ارزشی پایین‌تر نزول می‌کند.

✔️ در مقیاس جهانی نیز شاهد افت قیمت نفت، گاز و فلزات به دلیل نگرانی از رشد نرخ بهره و رکود اقتصادی به دنبال سیاست های انقباضی اتخاذ شده توسط بانک های مرکزی جهان در جهت مهار تورم می با شیم. همین باعث شده تا سرمایه گذاران از ترس رکود و کند شدن رشد اقتصادی از داراییهای پر ریسک فاصله بگیرند :
قیمت گاز در اروپا 5% کاهش و در آمریکا 7% کاهش
قیمت نفت برنت 5.5% و وست تگزاس 6.5% کاهش
قیمت فلز مس بیش از 2% کاهش و طلا 1% کاهش
گندم نیز 4% افت قیمت داشت.
قیمت متانول سی اف آر چین نیز با نیم درصد کاهش 344 دلار.

📊 پیش بینی بازار روز آتی

✅در گروه “فلزات اساسی” ، منحنی نرخ دلار معاملات شمش فولاد در بورس کالا طی 3 سال اخیر نشان از ثبت بالاترین قیمت دلار در معاملات ابن روز ها در بورس کالا دارد این موضوع جدا از محدودیت برق فولادسازان، به سیاست دولت در اجازه فروشدلار به نرخ بالاتر از نیما به صرافی ها برمیگردد که محرک رقابت بروی نرخ دلار ارزان نیما در بورس کالا بخصوص در مورد کالاهای صادراتی خواهد بود.

در این گروه نیز شاهد جابه‌جایی رکورد درآمد ماهانه #فولای می باشیم.شرکت فولاد آلیاژی یزد در اردیبهشت‌ماه سال جاری نسبت به ماه گذشته ۲۴۲ درصد افزایش درآمد قابل لمسی را مشاهده کرد.

مرتبط با #فولاد مبارکه اصفهان نیز ، صالحی مدیرعامل راه آهن خبر از تفاهم ۱۰۰۰ میلیارد تومانی راه آهن با فولاد مبارکه با هدف تامین ۲۰ لکوموتیو نو و ساخت داخل توسط فولاد مبارکه داد.

با توجه به اعلام وزارت نیرو در جهت عدم قطعی برق صنایع در ساعاتی خاص ، اما کارخانه #پارس فولاد سبزوار بطورکامل بعلت قطعی برق تعطیل شد.

✅ در رابطه با گروه “خودرویی” معاون وزیرصمت و رئیس سازمان توسعه تجارت از توافق تولید خودروی مشترک با روسیه خبر داد.
به نظر نمی رسد این صنعت نسبت به انتشار خبر فوق واکنش منفی را نشان دهد چرا که نگاهی به اخبار گذشته این صنعت مبنی بر واردات خودرو های رقابتی و عرضه خودرو در بورس کالا هر چند تبعات منفی کوتاه مدتی برای شرکت های این صنعت بجا گذاشت اما به مرحله عمل نرسید

✅ در رابطه با گروه “بانکی” ها که روز پرتقاضا و سبزرنگی را پشت سر گذاشتند ، معاون سرمایه گذاری بانک تجارت خبر از درج نماد شرکت مولد نیروگاهی تجارت فارس در فهرست فرابورس ایران را داد.

✅ “سیمانی”‌ها نیز امروز و فردا به رینگ می‌روند؛ ترافیک عرضه ۶۶ شرکت سیمانی در بورس کالا. عرضه های هفته جاری سیمانی ها امروز و فردا انجام می شود. در روز جاری (یکشنبه ۲۹ خرداد)، ۶۶ شرکت سیمانی در مجموع بیش از یک ۱.۳ میلیون تن انواع سیمان تیپ ۱ و ۲ را روی تابلو معاملات می برند.

در این گروه نیز #ستران به دنبال آخرین پی گیری های شرکت در خصوص افزایش سرمایه می باشد.

✅ و در پایان با توجه به افزایش نرخ بهره بانکی در ایران به میزان 0.11 درصد نسبت به هفته قبل و رسیدن این نرخ به عدد 20.68 درصد و همچنین افزایش نرخ بهره در مقیاس جهانی و نگرانی ها از رکود اقتصادی از طرفی و کاهش قیمت نفت ، گاز و فلزات از طرفی دیگر می توان بازاری با برتری عرضه ها نسبت تقاضا ها را برای فردا متصور بود.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید