به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۸ خرداد ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۹ خرداد ۱۴۰۱

شاخص کل بورس نخستین روز هفته را با 16 هزار و 581 واحد افت پشت سر گذاشت و به عدد 1 میلیون و 547 هزار واحد دست یافت. ارزش معاملات خرد نیز با رشد 20 درصدی به 4،181 هزار رسید که نشان می‌دهد تا زمانی که ارزش معاملات خرد به بالای 6 همت نرسیده، همان حالت اصلاحی ادامه خواهد داشت.
در این میان عوامل بنیادی نیز وضعیت بازار را با چالش رو به رو کرده‌اند. بانک‌های مرکزی مهم جهان تصمیم در معکوس سازی سیاست‌های تسهیلی گرفتند و درصدر این بانک‌ها فدرال رزرو آمریکا نرخ بهره خود را به 3 پله یعنی 0.75 درصد افزایش داد، بازارهای کامودیتی تحت فشار قرار گرفته‌اند، از طرفی یکی از اقداماتی در راستای کنترل نرخ ارز که هم اکنون در کانال 32 هزار و 300تومان در نوسان است، از سوی بانک مرکزی صورت گرفت افزایش نرخ بهره بین بانکی است که با 0.11% رشد به 20.68 درصد رسید. لذا باید گفت با توجه به کاهش قیمت کامودیتی‌ها و نرخ ارز در کنار افزایش نرخ بهره بین بانکی در هفته جاری شاهد بازاری نوسانی رو به اصلاح باشیم.
در چنین شرایطی تنها نرخ دلار نیما می‌تواند بازار را کاور کند. این نرخ بالاتر از 25،200 را تا به حال به خود ندیده و حال اگر بالاتر از سقف خود تثبیت شود می‌تواند محرکی در جهت رشد بازار باشد که تا به حال رخ نداده لذا با توجه به علائم بنیادی و حیاتی بازار باید گفت بازار در کوتاه مدت مقداری اصلاح کند یا با دید خوشبینانه انتظار بازاری متعادل و رکودی از لحاظ ارزش معادلات خرد را باید داشت و در این میان تک نمادها مانند پالایشی‌ها با ارائه گزارشات حسابرسی شده می‌توانند با تقاضا محدود مواجه شوند.
از لحاظ تکنیکالی نیز شاخص کل و هموزن نه سیگنال خرید و نه سیگنال فروش صادر کرده‌اند اما در صورت اصلاح محدوده‌های 1،450 میلیون واحد و 396 هزار واحد حمایت‌های پیش‌رو خواهند بود و پیش‌بینی می‌شود با ادامه داشتن و تداوم وضعیت موجود سهام بنیادین و بزرگ شرایط بهتری را سپری کنند. در نهایت برای بازار فردا با توجه به ارزش معاملات خرد و افزایش نرخ بهره بین بانکی و کاهش قدرت خریداران حقیقی بازاری رکودی و منفی را در پیش داشته باشیم.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید