به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۱

همانطور که انتظار میرفت با توجه به افزایش ۱۰ درصدی نرخ دلار و اعلام نرخ های جدید برای برخی کالاهای اساسی، بازارسرمایه کار خود را با تقاضای خوبی نسبت به اکثر صنایع و سهم هایشان آغاز کرد که در این میان پالایشی‌ها ، دارویی ها ، غذایی ها و زراعتی ها یک دست سبز پوش وارد بازار امروز شدند.
البته نکته قابل توجه امروز عقب نشینی و عرضه قابل توجه خودرویی ها تحت تاثیر اخبار آزادسازی واردات خودرو بود.

در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازار شاخص کل با رشد ۸. درصدی به عدد یک میلیون و ۵۷۷ هزار واحد که سقف تاریخی خود در ۲۰ ماه گذشته بود رسید که درنهایت با رشد حدود ۱۴ هزار واحدی به عدد یک میلیون و ۵۷۸ هزار واحد رسید و به کار خود خاتمه داد.
شاخص هم وزن نیز که این روزها با توجه به جهت گیری بازار به سمت سهم های کوچک رشد خوبی را تجربه کرده است با حدود ۶ هزار واحد صعود در پایان معاملات امروز به عدد ۴۴۴ هزار واحد رسید.

در رابطه با بازار ارز و همبستگی مستقیم آن با بازار سرمایه می توان گفت که یکی از دلایل مثبت های این روزهای بازار سرمایه می تواند رشد دلار و ورود آن به کانال ۳۰ هزار تومان در بازار آزاد باشد.
حال با توجه به سخنان رئیس بانک مرکزی که خبر از پایان زودهنگام التهاب پیش آمده در بازار ارز را داده است باید منتظر اصلاح موقتی بازار سرمایه بود، اما سوال اساسی اینجاست که آیا فضای آزاد سازی قیمت برخی کالاهای اساسی از طرفی و فضای پر ابهام از بی نتیجه ماندن مذاکرات برای احیای برجام از طرف دیگر اجازه اصلاح به بازار سرمایه را خواهد داد…؟

پیش بینی بازار فردا :

در گروه مواد غذایی و زراعتی با توجه به افزایش قیمت مواد غذایی اساسی و افزایش ۵ الی ۶ درصدی قیمت نهاده‌ها ، انتظار موج مثبت و پر تقاضا برای بازار فردا دور از انتظار نمی باشد.

در گروه محصولات کاغذی نیز با توجه به تقاضای خوب امروز و جو مثبت حکمفرما بر روی شرکت های مربوط مخصوصاً #چکارن و #چکاپا انتظار رنگ سبز را برای شرکت‌های این گروه خواهیم داشت.

صنعت سیمان نیز که به دلیل سیاست تقسیم سود حداکثری و نیز نزدیک شدن به فصل مجامع مورد توجه قرار گرفته است ، احتمالا در بازار روز آتی مثبت معامله خواهند شد .
علاوه بر این، وضعیت مناسب نقدینگی و p/e مناسب شرکت‌های سیمانی از دلایل جذابیت صنعت سیمان برای سهامداران در این روز ها می باشد.

گروه خودرویی ها هم تحت تاثیر جامه عمل پوشاندن به خبر واردات خودرو از اواخر اردیبهشت ماه ، انتظار می‌رود تا تعیین تکلیف نهایی شاهد تحرک فروشندگان در این صنعت باشیم.

البته ذکر این نکته ضروری است که باتوجه به انتظار روند مثبت در کلیت بازار ، ممکن است فضای منفی در صنعت خودرو گریبان‌گیر دیگر صنایع شود و به آنها نیز سرایت کند که به تبع آن به منفی شدن بازار نیز بیانجامد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید