به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
شنبه, ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

در جریان معاملات روز چهارشنبه، شاهد بازاری یکدست سبز پوش بودیم. شاخص کل رشد حدود 25 هزار واحدی را رقم زد و به ارتفاع 1 میلیون و 564 هزار واحد دست یافت، شاخص هم وزن نیز رشد بیش از 9 هزار و 540 هزار واحدی را به ثبت رساند تا به نوعی قویترین کندل صعودی خود طی دو سال اخیر را به ثبت برساند.

در رابطه با بازار هفته آینده می‌بایست گفت که هر چند که با توجه به آنکه شاخص چند وقتی است که رشد خوبی داشته و اصلاح خاصی نداشته تا سیو سودی صورت بگیرد ، ممکن است با نزدیک شدن به مقاومت 1600 خواه و ناخواه خریداران کمی به عقب بنشینند و محافظه‌کارانه عمل کنند و فروشندگان بیشتر فعال باشند اما گزارشات شرکت‌ها، انتظارات تورمی ناشی از وضعیت مبهم برجام ،  رشد قیمت کالاهای اساسی در پی حذف ارز ترجیحی و رشد نرخ دلار تا کانال 30 هزار تومان می‌توانند محرکی باشند تا مجددا جریان نقد وارد بازار گردد و بازار با اصلاح عمیقی مواجه نباشد. لذا به صورت کلی می‌توان انتظار می‌رود طی روزهای آینده رشد همراه با اصلاح‌های مقطعی را داشته باشیم شاهد شکست مقاومت 1600 میلیون واحدی باشیم. در این میان سهام کوچک و متوسط عملکرد بهتری را داشته باشند و همچنین گروه خودرویی و قطعات با توجه به ارزش‌گذاری سهام خود پیشتاز بازار باشند.

حال در رابطه با بازار روز شنبه باید گفت به واسطه اینکه شیب روند شاخص کل و هم وزن در روز چهارشنبه مثبت بود، می‌توان این پیش‌بینی را داشت که فردا بازار با افزایش ارتفاع کار خود را اغاز کند و در روند صعودی نیز به کار خود ادامه دهد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید