به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

پیش‌بینی بازار ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

بازار بورس تهران امروز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ماه ۱۴۰۱، در ادامه عرضه‌های و افت قیمت کلیت سهام در بازار روز قبل، امروز هم منفی آغاز بکار کرد، هرچند که فشار فروش بسیار کمتر از روز قبل بود. در میان کوچکترهای بازار از همان ابتدا لبنی‌ها، غذایی‌ها و زراعتی‌ها پرتقاضا آغاز بکار کردند و این روند آنها تا انتهای بازار ادامه داشت. هرچه از شروع معاملات گذشت شاهد بهبود تقاضا در پالایشی ها بودیم و این رشد تقاضا توانست شبندر، شتران و شپنا را تا محدوده ۱.۵ درصد مثبت بالا بیاورد. در نهایت شاخص کل بورس تهران با ۵۶۸ واحد افت به ارتفاع ۱ میلیون و ۵۴۹ هزار واحدی رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با مدد غذایی‌ها، لبنی‌ها و زراعتی ها رسد ۲ هزار و ۷۶ واحدی داشت و در ارتفاع ۴۲۸ هزار و ۸۶۹ واحدی بکار خود پایان داد.
بازار بورس تهران پس از رشد حدود ۱۹ درصدی که از ابتدای بهمن‌ماه تا به اینجای کار با لیدری پالایشی‌ها به محدوده اصلاح رسیده است و بدنبال انگیزه‌ای جدید برای ادامه مسیر خود می‌باشد. حال می‌تواند انتشار گزارش پالایشی‌ها، رشد نرخ دلار بواسطه ادامه ناامیدی و ابهام در مذاکرات برجامی و به تبع آن رشد پالایشی‌ها، اعلام بلوک خودرویی‌ها و لیدری خودرویی‌ها برای موج صعودی جدید بازار به انگیزه آن تبدیل شود. برای اصلاح بازار دو سناریوی اصلاح زمانی و اصلاح قیمتی بزرگان بازار و به تبع آن شاخص کل را متصور هستیم که احتمال رخ دادن سناریوی اصلاح زمانی و افت حدود ۱۰ درصدی بزرگان بازار محتمل‌تر است.
باید دید انتشار گزارش پالایشی چه میزان می‌تواند انتظار بازار را پاسخ دهد و آیا پس از رشد بسیار قابل توجه سهام این گروه و اصلاح زمانی ( احتمالی ) آنها دوباره شاهد رشد سهام این گروه هستیم یا خیر.
در مورد بحث اصلاح بازار؛ محدوده‌ای که شاخص در آن قرار دارد، محدوده مقاومتی شاخص است هر چند که با نگاه به نمادهای گروه پالایشی به عنوان لیدر موج صعودی اخیر می‌توان به این نکته پی برد و بزرگان این گروه در محدوده مقاومتی خود قرار دارند. به هر حال بازار برای استراحت نیاز به دست به دست شدن سهام و جابجایی نقدینگی میان گروه ها را دارد.
برای پیش‌بینی معاملات بازار فردا نگاهی به روند شاخص کل در بازار امروز خواهیم داشت. ابتدای معاملات بازار‌‌ امروز عرضه ها در اکثر نمادها بیش از تقاضا بود اما رفته رفته تقاضا در اکثریت نمادها بیشتر از میزان عرضه ها شد و شاهد بهبود روند معاملات در نمادهای بزرگ بازار بودیم اما شیب صعودی شاخص کند بود. به نظر می‌رسد در ابتدای بازار فردا شاهد برتری جزئی تقاضا بر عرضه‌ها باشیم هر چند که با توجه به محدوده مقاومتی شاخص احتمال اینکه در ادامه عرضه ها افزایش یابد وجود دارد. همچنان انتظار می‌رود شاخص هم‌وزن عملکرد بهتری داشته باشد.

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید