به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهبود بهای مس با عقب نشینی شاخص دلار

صبح سه شنبه قیمت مس در بورس فلزات لندن مقداری افزایش پیدا کرد. اصلاح شاخص دلار پس از رسیدن به قله 20 ساله از جمله دلایلی بود که به افزایش بهای مس کمک کرد اما همچنان محدودیت های کرونا در بزرگترین مصرف کننده مس جهان یعنی چین باعث شده که نگرانی از کاهش رشد اقتصاد جهانی وجود داشته باشد. این امر مقدار رشد بهای مس را محدود می کند.

ساعت 04:58 صبح به وقت گرینویچ قرارداد آتی مس سه ماهه CMCU3 در بورس فلزات لندن (LME) با 1.2 درصد صعود به 9348 دلار در تن رسید. روز دوشنبه قیمت مس به پایین ترین سطح از 15 دسامبر رسیده بود.

در بورس آتی شانگهای (SHFE) تا ظهر امروز قرارداد آتی مس ژوئن با 0.1 درصد نزول به 71600 یوان (10686.25 دلار) در تن رسید. یکی از تحلیل گران بازار کالا در هند می گوید: “پس از افت شدید قیمت کالاها، برخی از سرمایه گذاران سعی دارند در کف قیمت خرید کنند و از سوی دیگر تضعف شاخص دلار به بهبود قیمت مس کمک کرده است.  برای فلزات اساسی نگرانی از کاهش رشد اقتصادی و تضعیف تقاضا در چین به دلیل شیوع کرونا باعث شده که جو بازار ضعیف باشد. اما در صورت پایان محدودیت های کرونا در چین احتمالا تقاضا بهبود خواهد داشت.”

در جلسه دیروز شاخص دلار پس از رسیدن به قله 20 ساله حدود 0.2 درصد افت داشت. تضعیف شاخص دلار از جمله عواملی است که به بهبود بهای مس کمک می کند. با وجود این بهای مس که در انتقال برق و ساختمان کاربرد زیادی دارد از ماه مارس تا کنون حدود 14 درصد افت داشت. در ماه مارس قیمت مس به قله 10845 دلار در تن رسیده بود. نگرانی از افزایش نرخ بهره و سیاست های پولی انقباضی موضوع دیگری است که باعث شده برخی از سرمایه گذاران نسبت به رشد اقتصادی و تقاضا برای مس ابراز نگرانی کنند.

منبع:nasdaq

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید