به وب سایت گروه مشاور سرمایه گذاری معیار خوش آمدید
سه شنبه, ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۱

بهبود قیمت طلا پس از آزمایش حمایت ۱۸۵۰ دلار

صبح سه شنبه 10 مه ( 20 اردیبهشت) قیمت طلا در بازار جهانی مقداری بهبود داشت در حالی که کاهش بازده اوراق خزانه آمریکا اثر تقویت شاخص دلار را خنثی کرد.

ساعت 9:30 صبح سه شنبه طلای نقدی با 0.48 درصد یا 8.92 دلار صعود به 1863.84 دلار در اونس رسید. دامنه نوسان قیمت تا این ساعت بین 1852.18 و 1865.07 دلار بود.

روز سه شنبه بازده اوراق خزانه معیار آمریکا همچنان کاهشی گزارش می شود. در جلسه دیروز بازده این اوراق از قله های سه سال و نیمه خود فاصله گرفت و مقداری نزولی شد. این امر به تقویت بهای طلا به عنوان یک دارایی بدون بهره کمک کرد.

تحلیل گر کارگزاری تایگر بروکرز در استرالیا می گوید: “فعلا نه تنها روند بازار طلا مشخصا نزولی است، بلکه محرک های واضحی برای تداوم این روند وجود دارد زیرا احتمال افزایش بیشتر نرخ بهره دلار و تقویت شاخص دلار مانعی برای پیشرفت طلا است.”

طلا دارایی است که در زمان تنش های اقتصادی و سیاسی تقاضای بیشتری پیدا می کند، با وجود این به دلیل عدم تخصیص سود برای نگهداری طلا، افزایش بازده اوراق خزانه و بهره دلار به عنوان رقیبی برای این فلز گرانبها باعث می شود که تقاضای آن کاهش پیدا کند.

شب گذشته شاخص دلار بار دیگر قله جدیدی را در 20 سال گذشته به ثبت رساند. البته پس از آنکه رئیس فدرال رزرو آتلانتا احتمال افزایش 0.75 درصدی نرخ بهره را پایین ارزیابی کرد مقداری تضعیف شاخص دلار را شاهد بودیم. هفته گذشته بانک مرکزی آمریکا نرخ بهره معیار را به اندازه نیم درصد افزایش داد و از نیم درصد به یک درصد رساند. با توجه به اینکه نرخ بهره یورو هنوز در نیم درصد قرار دارد و بهره سپرده های بانکی این منطقه منفی است، افزایش بهره دلار به تقویت دلار در مقابل یورو کمک کرد.

منبع:reuters

دسته بندی گزارش
اخبار و رویدادها
نظر خود را بنویسید